Sökning: "serious games"

Visar resultat 16 - 20 av 173 uppsatser innehållade orden serious games.

  1. 16. Converting a Tabletop Serious Game Into a Digital Version

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Joanna Gladh; [2023]
    Nyckelord :serious games; digital conversion; game development; unity;

    Sammanfattning : The digital age has launched numerous opportunities for game developers, yet the transition from traditionaltabletop games to digital platforms presents a unique set ofchallenges. This thesis delves into the intricacies of this transition. LÄS MER

  2. 17. Smart spel för smarta människor

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Hanna Rudöfors; Martin Hesselgren Wallmark; [2023]
    Nyckelord :Autism spectrum disorder; augmented reality; daily occupation; prototype development; social interaction; serious games;

    Sammanfattning : The goal of this study is to design and evaluate a mobile augmented reality (AR) game application prototype to assist and motivate adults with autism spectrum disorder (ASD) to maintain a conversation and identify the necessary design aspects to achieve this. The problem is that people with autism can have difficulties with communicating with others and handling social situations, which makes it hard for them to make friends. LÄS MER

  3. 18. Forskningsöversikt: : Digitala spel iklassrummet för lärande av engelska somandraspråk

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Robin Andersson; [2022]
    Nyckelord :Digital Games; Second Language Learning; DGBL; DGBLL;

    Sammanfattning : The aim of this literature review is to investigate and highlight the findings of previous research on the topics of; digital games and English second language learning; digital games and motivation; and implementation of digital games in the classroom. All during the period of 2015 to the first quarter of 2022. The search yielded 943 publications. LÄS MER

  4. 19. Effektiv inlärning genom spel : Att fostra internaliserad motivation med speldesign

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Simon Hansson; [2022]
    Nyckelord :Serious games; gamification; motivation; inlärning;

    Sammanfattning : För att nå bra inlärningsresultat visar tidigare forskning på vikten av internaliserad motivation. När det kommer till att använda spel som inlärningsverktyg kommer detta huvudsakligen i två former. Antingen genom fullskaliga spel – serious games – eller genom traditionella läromedel som förgylls med spelelement – gamification. LÄS MER

  5. 20. Designing and evaluating a board game prototype as a storytelling method to raise awareness about refugees’ language barriers

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Mustafa Terzioglu; [2022]
    Nyckelord :serious games; raising social awareness; storytelling board game; serious board game design; co-creation; societal issues; language barrier; refugees; storytelling;

    Sammanfattning : The thesis takes a research through design approach to identify the potential of a storytelling board game concept to raise awareness about societal challenges. Knowledge of existing serious game examples illustrating the social issues, designing a board game prototype iteratively, and evaluating with co-creation sessions helped to comprehend the potential of the subject. LÄS MER