Sökning: "server prestanda"
Visar resultat 1 - 5 av 132 uppsatser innehållade orden server prestanda.
1. Web interface for a multi-purpose transmitter
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : The project described in this report aims to construct a web interface for a multi-purpose transmitter (MPT). The MPT is a submodule that is meant to be used in future chromatography systems. This bachelor thesis project is done at Cytiva in Uppsala. LÄS MER
2. Benchmarking the request throughput of conventional API calls and gRPC : A Comparative Study of REST and gRPC
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : As the demand for better and faster applications increase every year, so does the demand for new communication systems between computers. Today, a common method for computers and software systems to exchange information is the use of REST APIs, but there are cases where more efficient solutions are needed. In such cases, RPC can provide a solution. LÄS MER
3. Generell DDL-Generering: metodik för olika databashanterare : Undersökning av metoder för generisk DDL-kod-generering över olika databassystem
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och elektroteknik (2023-)Sammanfattning : Syftet med denna studie var att utveckla en generell applikation som kan generera DDL-skript från tre olika databaser: Oracle, SQL Server och DB2, genom att enbart använda en JDBC-uppkoppling. Behovet av denna studie kommer från att databasadministratörer och utvecklare effektivt ska kunna hantera databaser med olika system med varierande syntax och struktur. LÄS MER
4. Improving and Evaluating TRex Traffic Generator through P4 Switches
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Traffic generators, as an indispensable tool to test devices under test and networking protocols, help researchers to execute performance inspection and optimization. Among all traffic generators, TRex is an open-source, high-performance, and low-cost traffic generator which is built on Data Plane Development Kit (DPDK). LÄS MER
5. Vanliga problem och lösningar för onlinespel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Denna litteraturanalys går igenom åtgärderna för de problem som förekommer vid skapandet av online pvp-spel. Några av de vanliga problem som kan stötas på innefattar fördröjning, paketförlust, fusk, skalbarhet, synkronisering, uppdateringsfrekvens och säkerhet. LÄS MER