Sökning: "service Marketing mix"

Visar resultat 1 - 5 av 61 uppsatser innehållade orden service Marketing mix.

  1. 1. Ubox : Automatic sunscreendispenser

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Jenny Dahl; Lisa Stavhagen; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : With the purpose of reducing the growing disease of skin cancer, the idea of ​​an automated sunscreen dispenser called Ubox arose. The sun's UV radiation damages human cells, which can thus begin to divide uncontrollably and give rise to skin cancer. LÄS MER

  2. 2. Förändrade konsumentbeteenden till följd av coronapandemin : En kvantitativ studie ur ett konsumentperspektiv baserad på dagligvaruhandeln

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Julia Haglund; Felicia Lavesson; [2021]
    Nyckelord :Corona pandemic; grocery trade; choice of grocery chain; e-commerce; consumer behaviour; younger generation; older generation; Coronapandemi; dagligvaruhandel; val av dagligvarukedja; e-handel; konsumentbeteende; yngre generationen; äldre generationen;

    Sammanfattning : I slutet av 2019 upptäcktes ett nytt och okänt virus i staden Wuhan i Kina. Det visade sig vara mycket smittsamt och i början av 2020 hade tusentals människor runt om i världen drabbats av viruset. Utbrottet av coronapandemin har inneburit och innebär än idag stora förändringar för både individer och företag. LÄS MER

  3. 3. A bank’s strategical positioning within the Green Sector for an increased customer satisfaction : a segmented kano analysis

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Oscar Klofsten; [2021]
    Nyckelord :customer satisfaction; service marketing mix; segmented kano; analysis; green sector; bank;

    Sammanfattning : The major banks in Sweden are seen as confusingly similar to their customers. By taking a behavioural focus, banks may understand how they can make themselves unique and increase their customer satisfaction. Through increasing customer satisfaction, banks may be able to gain a competitive advantage and consequently increase their profit. LÄS MER

  4. 4. Fysiska klädbutikers kamp mot e-handel : En granskning av de små fysiska butikernas konkurrensmedel gentemot e-handel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Milos Vrsajko; Maja Fridsén; [2020]
    Nyckelord :Competitive tools; E-commerce; Physical stores; Clothing store; Retail mix; Konkurrensmedel; Enskild butik; E-handel; Modebutik; Konkurrensmedelsmixen;

    Sammanfattning : E-handeln växer mer och mer för varje år och det har aldrig någonsin varit lättare att köpa produkterän vad det är idag. För fysiska butiker är det därför viktigt att använda sina konkurrensmedel,marknadsföringsstrategier och handelsmiljö på rätt sätt för att överleva på marknaden och för attöverleva konkurrensen från den växande e-handeln. LÄS MER

  5. 5. Marknadsföring av köttlådor : en fallstudie av tre lantbruksföretag

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Olle Andersson; Vilhelm Linde; [2019]
    Nyckelord :inbound marketing; word-of-mouth; köttlådor; närproducerat; digitalisering; sociala medier; marketing channels;

    Sammanfattning : Marknadsföring innebär att hitta sätt att nå ut till marknaden med en produkt eller en tjänst. Innovativa lösningar är ofta effektivt för att nå ut till konsumenter och traditionella kanaler såsom tidningar, radio eller tv används ofta. LÄS MER