Sökning: "service blueprinting"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden service blueprinting.

  1. 1. The interaction between companies internal processes and the service encounter and its affect on the perceived quality A case study in the automotive industry

    M1-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Susanne Christensen; Hanna Lilja; [2015]
    Nyckelord :workshop; automotive industry; blueprinting; process mapping; perceived quality; service encounter; Internal process; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The competition in the automotive industry is constantly increasing and it is no longer sufficient for a company to only deliver a physical product. The companies’ ability to fill a need and provide a solution including a combination of both tangible and intangible products is becoming increasingly important. LÄS MER

  2. 2. Precision Medicine : The Future of Data-driven Healthcare

    Master-uppsats, Umeå universitet/Designhögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Shelagh McLellan; [2014]
    Nyckelord :design; human-centered; interaction; healthcare; genomics;

    Sammanfattning : Precision Medicine: the future of data-driven healthcare is an interaction design master’s thesis project aimed at presenting a vision of how genomic and quantified data might be integrated into the Swedish public healthcare system. This thesis focuses on a user-centered design process, examining patient health needs and desires. LÄS MER

  3. 3. Innovativ tjänsteutveckling för fastighetsföretag : Metoder för att skapa nya tjänster som matchar interna och externa krav

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Fanny Ardesjö Olsen-Lie; Frida Melin; [2014]
    Nyckelord :Service development process; new service development model; service mapping; service blueprint; axiomatic design; real estate companies.; Tjänsteutvecklingsprocess; ny tjänsteutvecklingsmodell; tjänstekartläggning; service blueprint; axiomatic design; fastighetsföretag.;

    Sammanfattning : Ur ett företagsekonomiskt perspektiv finns det ett stort intresse av att utveckla innovativa tjänster då forskning visar att det skapar hållbara konkurrensfördelar. Fastighetsföretag arbetar med tjänsteutveckling för att fylla sina fastigheter och arbetar tätt ihop med sina kunder där efterfrågan styr utvecklingsprocessen. LÄS MER

  4. 4. Less is More: A study of the service lanes at a Danish workshop

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Caroline Appel; [2009]
    Nyckelord :Lean principles; value; value stream mapping; flow; service blueprinting;

    Sammanfattning : Today the principles of lean production have proven to be a very successful theory within manufacturing, but not only. More and more researches are showing other areas in which these theories can be applicable. LÄS MER

  5. 5. Designing Services That Deliver - Service Engineering at Alfa Laval

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Magnus Pålsson; Hanna Nyström; Torun Larsson; [2004]
    Nyckelord :management; Företagsledning; Management of enterprises; Blueprinting; Service Paradox; Service Engineering; Service Development; Business and Economics;

    Sammanfattning : As most manufacturing companies Alfa Laval needs to find new ways to differentiate by shifting the current product focus towards a more service oriented approach. Many manufacturing companies find it difficult to increase service revenues successfully. LÄS MER