Sökning: "service grönroos"

Visar resultat 1 - 5 av 45 uppsatser innehållade orden service grönroos.

  1. 1. Hur näringsriktiga är hemlevererade matkassar i förhållande till näringsrekommendationer? : - En kvantitativ studie.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kostvetenskap

    Författare :Malin Grönroos; Maya Salmikivi; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Användandet av matkassar ökar i välutvecklade länder, såväl som förekomsten av kostrelaterade sjukdomar såsom övervikt. Tidsbrist och mental belastning kan vara hinder för att laga hälsosam mat hemma, därav kan hemlevererade matkassar vara användbara för att möjligtvis få hem näringsrika måltider i stället för att köpa ohälsosam mat. LÄS MER

  2. 2. To share or not to share : Investigating the potential key qualities of a digital C2B carsharing service

    Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Collins Senyemi; [2022]
    Nyckelord :Carsharing; quality of service; technical quality; functional quality; speculative design;

    Sammanfattning : Compared to private car ownership, carsharing has emerged as one of the innovative ways of promoting sustainable and more environmentally friendly transportation. As a service thathas existed for decades, carsharing has evolved significantly, with the introduction of several business and service models to create value for users. LÄS MER

  3. 3. Landsbygdsinfluencers arbete med personligt varumärke : en netnografisk studie av bloggar i en landsbygdskontext

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Ylva Gustafsson; [2020]
    Nyckelord :influencer; landsbygden; personliga varumärken; relationsbyggnad; storytelling;

    Sammanfattning : Influencers har blivit ett vanligt fenomen i vårt samhälle i takt med att användningen av sociala medier har ökat. Att som influencer bygga ett personligt varumärke som väcker intresse hos andra människor skapar en möjlighet att dela med sig av innehåll som många människor vill ta del av (Lou & Yuan, 2019). LÄS MER

  4. 4. Kund- och medarbetarnöjdhet samt dess förbättringsmöjligheter : En studie gjord i en serviceleverans

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaper

    Författare :Terese Johansson; Maria Lundin; [2019]
    Nyckelord :Customer satisfaction; Employee satisfaction; Improvement; Service quality; Service delivery; Förbättring; Kundnöjdhet; Medarbetarnöjdhet; Servicekvalitet; Serviceleverans; Tjänstekvalitet;

    Sammanfattning : The study has been made in association with a facility management company where the service delivery to a specific customer has been studied. The purpose of the study is to map the main factors that makes both the customer, and the employees that work in the delivery process, satisfied in order to get the rating for customer and employee satisfaction up. LÄS MER

  5. 5. Internationalization and customer satisfaction : A case study of a luxury knowledge-intensive soft service firm

    Master-uppsats, Mälardalens högskola/Industriell ekonomi och organisation

    Författare :Samantha Shepherd; Alexander Björk; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate if a luxury knowledge-intensive soft service firm can use an existing internationalization model for a future internationalization process. The aim is furthermore to investigate how the main driving forces contribute to customers’ overall satisfaction level in luxury knowledge-intensive soft service firms and how management in a structured manner can work towards establishing a set of standardized procedures for a future internationalization process. LÄS MER