Sökning: "service guarantee"
Visar resultat 1 - 5 av 132 uppsatser innehållade orden service guarantee.
1. Kundlojalitet och varumärkesförstärkning genom efterköpsinteraktioner i vitvarubranschen: : En fallstudie om Electrolux
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Då digitaliseringen har möjliggjort för fler kontaktytor mellan företag och konsumenter har interaktionen inte bara förbättrats utan också ökat, framför allt när det kommer till efterköpsinteraktioner. Denna studie har utforskat flera olika teorier om vilka nyckelfaktorer som är viktiga för konsumenten innan ett köp och på vilket sätt företag kan garantera att samma kund genomför ett återköp. LÄS MER
2. Unlocking the Potential of Battery Energy Storage Systems in the Nordic Frequency Regulation Markets : A techno-economic analysis to evaluate long-term profitability
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : As the Swedish power system has increased its shares of production coming from intermittent renewables, the production coming from large rotational units as nuclear, and hydropower, has decreased. Thereby, the power system has become more sensitive to sudden changes between production and consumption of electricity, increasing the risk of disruptions in the electricity grid. LÄS MER
3. Identification of restoration hotspots in landscape-scale green infrastructure planning based on model-predicted connectivity forest
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskapSammanfattning : Boreal forest landscapes have undergone severe anthropogenic fragmentation and their enormous values concerning, e.g., ecosystem service, biodiversity and culture are hazarded. LÄS MER
4. Digital security monitoring of cloud services - SLA Analyser- Availability Monitoring tool for DB Cloud Services
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Cloud computing is in current demand and widely used for businesses because of its scalability and flexibility. An agreement is signed between cloud providers and customers to guarantee the level of services are available as promised, it is called Service Level Agreement (SLA). LÄS MER
5. Rättssäkert för tredje man? - En kritisk analys av tredje mans rätt vid utmätning av lös egendom
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska fakulteten; Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : 2023 kom ett nytt HD-avgörande mot bakgrund av en situation då en klocka förvarad i en lånad bil blivit utmätt för förarens skulder. De gällde tolkningen av besittningsbegreppet i äganderättspresumtionen i 4 kap 18 § UB, men kan placeras i den större kontexten av tredje mans rätt vid utmätning av lös egendom. LÄS MER