Sökning: "service hotell scandic"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden service hotell scandic.

  1. 1. Scandic Hotels tjänsteutveckling : Nyckeln bakom Nordens mest framgångsrika hotellkedja?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Darja Mihailovskaja; Emma Nordin Fransson; [2016]
    Nyckelord :Tjänsteutveckling; produktutveckling; Scandic; hotell; image; management; chefer;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att få en djupare förståelse kring hotellkoncernen Scandics tjänsteutveckling, avgränsat till upplevelsetjänsten med basprodukten, upplevelserummet, service samt image som utgångspunkter. Vi finner Scandic vara en intressant koncern att undersöka, då det är en välkänd hotellkedja samt Nordens största hotellkoncern. LÄS MER

  2. 2. Viskningar och rop på hjälp! : En kvantitativ studie över profileringen av Scandic Plazas hotellrestaurang

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Therese Edin; Johan Edin; [2013]
    Nyckelord :Positioning; Service; Servicequality; Storytelling; Pricing; Local food; Hotel; Restaurant; Positionering; Service; Servicekvalitet; Storytelling; Prissättning; Lokalproducerat; Hotell; Restaurang;

    Sammanfattning : Scandic Hotels AB driver två hotell i Umeå, Scandic Umeå Syd samt Scandic Plaza Umeå. Det förstnämnda är beläget på Teg ca 15 minuters promenad från centrum, medan det andra ligger mitt i centrum. LÄS MER

  3. 3. Önskas en badrock eller ett trevligt bemötande?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Emeli Madsen; Emil Nilsson; Fredrik Lundeborg; [2011]
    Nyckelord :affärsresenär; värde; konsumtion; hotell; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: ”Önskas en badrock eller ett trevligt bemötande?” Författare: Fredrik Lundeborg, Emeli Madsen och Emil Nilsson Utbildning: Kandidatprogrammet för Service Management, Lunds Universitet, Campus Helsingborg Handledare: Malin Zillinger och Fredrik Nilsson Syfte: Vårt syfte är att undersöka den värdeskapande processen vid hotellvistelser för affärsresenärer. Vad är viktigt för en affärsresenär och vad skapar värde vid en övernattning på hotell. LÄS MER

  4. 4. Hotellens gröna överlevnad : Den interna marknadsföringens roll i att trovärdigt förmedla miljöarbete

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Caroline Gustafsson; Hedvig Corell; [2009]
    Nyckelord :green marketing; internal marketing; service management; intern marknadsföring; hotell; grön marknadsföring; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Background: The hotel market has become undiversified and the competition has increased rapidly. At the same time the environment aspects has been given higher priority and the trend continues to extend. A green marketing strategi has proven profitable if the company achieve a high credibility. LÄS MER

  5. 5. Hur upprätthåller man en god service på ett hotell? Skiljer sig ledningens uppfattningar från personalens?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Emil Petterson; [2007]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Att besöka hotell är ofta mycket trevligt. Om ett hotellbesök upplevs som trevligt eller inte beror till stor del på hur väl ledarna på hotellet lyckas att motivera personalen och i sin tur hur väl personalen bemöter gästen. LÄS MER