Sökning: "service management helsingborg"

Visar resultat 1 - 5 av 146 uppsatser innehållade orden service management helsingborg.

  1. 1. Mellanchefskapet - Att vara länken mellan över- och underordnade i den hierarkiska ordningen på arbetsplatsen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Ida Stangfall; Moa Tornhed; [2023]
    Nyckelord :Mellanchef; karriär; arbetsmotivation; ledarskap; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Mellanchefskapet - Att vara länken mellan över- och underordnade i den hierarkiska ordningen på arbetsplatsen Nivå och kurs: Kandidatuppsats vid Institutionen för Service Management, Lunds Universitet, Campus Helsingborg, KSMK65 Service Management: Examensarbete för kandidatexamen VT 2023, 15 HP. Författare: Ida Stangfall & Moa Tornhed Handledare: Hervé Corvellec Studieobjekt: Individer med en mellanchefsposition. LÄS MER

  2. 2. Transporter och vägen till en grönare framtid

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Didrik Bjurling; Karl Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Grön logistik; CSR; kundkrav; hållbara transporter; variabler vid val av transportör; GLP.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Transporter och vägen till en grönare framtid - En kvalitativ studie ur ett tillverkningsföretags perspektiv Nivå: Kandidatuppsats i Logistics Service Management, VT 2023 Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Syfte och frågeställning: Studiens syfte är att undersöka hur ett tillverkande företag inom byggindustrin ställer krav på transporter och transportörer utifrån de ökade hållbarhetskraven. Även hur valbeteendet förändras till följd av ökade krav och lagar från diverse intressenter. LÄS MER

  3. 3. Lyssnande chefer - En kvalitativ studie om internt lyssnande ur ett genusperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Linette Ottosson; Eva Lundström; [2022]
    Nyckelord :Organisatoriskt lyssnande; Internt lyssnande; Värdeskapande; Genus; Icke-verbal kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Lyssnande chefer: En kvalitativ studie om internt lyssnande ur ett genusperspektiv. Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management. LÄS MER

  4. 4. Konkurrenter, komplement eller kollegor? En studie om Helsingborgs cityaktörers upplevelser och attityder

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Emelie Östbring; Maja Söndergaard; [2022]
    Nyckelord :Butiksdöd; upplevelsebaserad handel; platsers attraktionskraft; kollektiv identitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Konkurrenter, komplement eller kollegor? - En studie om Helsingborgs cityaktörers upplevelser och attityder Universitet: Lunds universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: KSMK65: Examensarbete för kandidatexamen, 15 hp, VT2021 Författare: Maja Söndergaard & Emelie Östbring Handledare: Elisabeth Högdahl Nyckelord: Butiksdöd, upplevelsebaserad handel, platsers attraktionskraft, kollektiv identitet Syfte: Att öka förståelsen för vilka upplevelser och attityder som finns bland Helsingborgs cityaktörer gällande en omställning av de fysiska butikerna i stadskärnan. Frågeställning: Hur upplever cityaktörerna förändringen och butiksdöden? och Vad anser cityaktörerna krävs för att öka stadskärnans konkurrenskraft och attraktivitet? Metod: En kvalitativ studie där empirin samlats in genom semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  5. 5. Hotellbesök för den klimatsmarta: Hotellgästers påverkan av hedonistiska begär

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Line Svahn; Cecilia Fager; [2022]
    Nyckelord :Hotell; värdesamskapande; kundnöjdhet; hållbarhet; miljö; hedonism; konsumtion; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Hotellbesök för den klimatsmarta- hotellgästers påverkan av hedonistiska begär Nivå: Kandidatuppsats vid Institutionen för Service Management, Lunds universitet, Campus Helsingborg. Författare: Line Svahn och Cecilia Fager Handledare: Ida Wingren Problemområde: Värdesamskapande utifrån hållbarhetsaktiviteter inom hotellsektorn Syfte: Syftet med den här studien är att granska huruvida hedonism har någon inverkan på gästens syn av hållbarhet vid hotellvistelser. LÄS MER