Sökning: "service management i flygbranschen"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden service management i flygbranschen.

  1. 1. Involvering av kunder vid tjänsteutveckling hos flygbolag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Ellinor Markusson; Lily Boström; [2015]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Involvering av kunder vid tjänsteutveckling hos flygbolag Universitet: Lunds universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management och tjänstevetenskap Kurs: KSKK01 Service Management, Examensarbete för kandidatexamen, 15 hp Författare: Ellinor Markusson & Lily Boström Handledare: Malin Zillinger Nyckelord: Innovation, tjänsteutveckling, kundinvolvering, flygbransch Syfte: Att undersöka om aktörer inom flygbranschen involverar sina kunder vid tjänsteutveckling och vilka tillvägagångssätt som i sådana fall används. Metod: För att uppnå syftet har vi använt en kvalitativt inriktad forskningsmetod, där empirin består av två dokumentanalyser och sju semi-strukturerade intervjuer. LÄS MER

  2. 2. Människa vs Maskin. En ansats till självservice.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Andrea Kviecinska; Karolina Persson; Sandra Lennung; [2009]
    Nyckelord :självcheck-in; självservice; high-tech; high-touch tjänst; relation; teknologin; actor network theory ant ; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titeln på denna kandidatuppsats är Människa vs. Maskin. En ansats till självservice och är skriven av tre studenter inom magisterprogrammet för Service Management vid Lunds Universitet. LÄS MER

  3. 3. Scandinavian Airlines : En fallstudie om Scandinavian Airlines kundrelationer

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christina Jakobsson; Markus Herrmann; [2009]
    Nyckelord :Airlines; Costumer loyalty club; Direct marketing; Internet and Relationship management.; Flygbolag; Lojalitetsprogram; Direktmarknadsföring; Internet och Relationsmarknadsföring.;

    Sammanfattning : For many companies, the Internet has revolutionized the relationship they have with their customers concerning costumer service. The use of Information Technology in regard to Internet as a media has provided companies with the opportunity to build customer databases in order to target their customers individually. LÄS MER

  4. 4. Flygskatt - Ett lämpligt styrmedel?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Anne-Sofie Persson; Seda Yazici; Sanja Agbaba; [2007]
    Nyckelord :skatt; flygbransch; miljö; förändring; konkurrens.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Flygskatt – ett lämpligt styrmedel? Nivå: Kandidatuppsats i Service Management, Maj 2006 Författare: Sanja Agbaba, Anne-Sofie Persson, Seda Yazici Institution: Institutionen för Service Management, Lunds Universitet, Campus Helsingborg Handledare: Sumi Park och Mikael Bergmasth Problematisering: Utsläppsproblemen är ett globalt dilemma som berör alla branscher inte bara nationellt men även internationellt. Därför har ett arbete inom luftfartsorganet ICAO satts igång med förhoppningar om att kunna kontrollera möjligheterna med utsläppshandel för flyg. LÄS MER

  5. 5. Have a nice day!

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Martin Sjögren; Gustav Gennow; [2003]
    Nyckelord :Service; kundmöten; SAS; flygindustrin; teatermetafor; interaktion; dramaturgiskt perspektiv; relationer; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vi har studerat kundmöten i flygbranschen eftersom det är en industri som efter 11 september drabbats hårt av både rädsla för terrorn och den ihållande lågkonjunkturen. Företag som tidigare har betalat dyra biljetter för att skicka sina chefer runt om i världen, har omvärderat deras tidigare självklara rätt att flyga businessclass. LÄS MER