Sökning: "service management lunds universitet marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden service management lunds universitet marknadsföring.

  1. 1. Konsumenters motivation till att återförsälja kläder

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Emelie Olesen; [2020]
    Nyckelord :consumers as resellers; konsumentåterförsäljare; konsumentbeteende; motivationer; second hand; kläder; hållbarhet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Konsumenters motivation till att återförsälja kläder. Nivå och kurs: Kandidatuppsats vid institutionen för service management och tjänstevetenskap, Lunds Universitet, Campus Helsingborg. KSMK65 Examensarbete för kandidatexamen, VT2020, 15 HP. LÄS MER

  2. 2. Influencers – din tysta röst

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Dennis Sahlström; Jakob Berglund; [2018]
    Nyckelord :Influencers; influencer marketing; digitalt infödda; köpprocessen.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Influencer - din tysta röst. Hur influencers påverkar din köpprocess. Universitet och kurs: Service Management Retail vid Campus Helsingborg, Lunds Universitet. KSMK65 VT 2018. LÄS MER

  3. 3. Delningsekonomins verktygslåda: En fallstudie om marknadsföringsverktyg på plattformsföretaget Airbnb

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Elin Thoft Thorsell; Karolina Kolton; [2016]
    Nyckelord :Delningsekonomi; plattformsföretag; Airbnb; marknadsföringsmixen; relationsmarknadsföring; eWOM; förtroende; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Delningsekonomins verktygslåda: En fallstudie om marknadsföringsverktyg på plattformsföretaget Airbnb Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: KSKK01 Service Management: Examensarbete kandidatexamen, 15 hp Författare: Elin Thoft Thorsell och Karolina Kolton Handledare: Malin Zillinger Nyckelord: Delningsekonomi, plattformsföretag, Airbnb, marknadsföringsmixen, relationsmarknadsföring, eWOM, förtroende Syfte: Studien syftar till att undersöka hur hyresvärdar och hyresgäster förhåller sig till marknadsföringsverktyg på plattformsföretag inom delningsekonomin, samt att analysera hur utformningen av verktygen inverkar på valet av boende. Metod: För att kunna genomföra syftet har vi använt oss av en kvalitativ metod, där empirin består av två fokusgruppsintervjuer med totalt tio hyresgäster samt sex djupintervjuer med totalt sju hyresvärdar. LÄS MER

  4. 4. Marknadsföring för alla?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Matilda Gerhamn; Malin Glanzmann; [2016]
    Nyckelord :State owned enterprices; marketing strategies; competition; marketing; privat; public; social media.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Marknadsföring för alla? - En fallstudie om en privat och en offentlig aktörs förutsättningar för marknadsföring. Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för service management. LÄS MER

  5. 5. Kundvärdets betydelse för miljöbilskonsumtionen, En studie av skillnader mellan kommunikationer och uppfattningar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Johan Renström; Henrik Filipsson; [2014]
    Nyckelord :Kundvärde; Miljövänliga bilar; Grön marknadsföring; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vad: Kandidatuppsats, Logistics Service Management och Service Management, Retail Management. Lunds Universitet, Campus Helsingborg, VT 2014. Författare: Henrik Filipsson & Johan Renström Titel: Kundvärdets betydelse för miljöbilskonsumtionen. LÄS MER