Sökning: "service management malmö högskola"
Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden service management malmö högskola.
1. Comparative study of the testing tools Ghost Inspector and Selenium
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Studien undersöker de automatiserade testverktygen: Ghost Inspector och Selenium. En limiterad litteraturstudie och två fallstudier görs, för att undersöka och utvärdera testverktygen. Detta för att kunna tillgodose riktlinjer som är användbara, vid val av ett verktyg för att utföra regressionstestning på webbapplikationer. LÄS MER
2. Samhällets glömda barn. En studie av socialtjänstens arbete med de unga som lämnar familjehemsvården
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : Holmqvist, L & Niia, K. SOCIETY’S FORGOTTEN CHILDREN. A STUDY OF THE SOCIAL SERVICE’S WORK WITH YOUNG PEOPLE WHO AGE-OUT OF FOSTER CARE. Degree project in Social Work, 15 Credits. LÄS MER
3. CSR och svensk elitidrott : en studie av de allsvenska fotbollsklubbarnas sociala verksamhet
Master-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Purpose: The purpose of this paper is to identify and compare the Swedish elite football clubs CSR work by investigating their economic, environmental and social efforts. Method: The paper has been completed with the help of a document study and two complementary interviews. LÄS MER
4. Inflytande och självbestämmande inom LSS
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att belysa hur personal inom LSS upplever brukares möjlighet till inflytande och självbestämmande avseende sina måltidssituationer. Syftet är uppdelat i två frågeställningar, för det första hur personal upplever brukares möjlighet till inflytande och självbestämmande rörande måltider. LÄS MER
5. Erfarenhetsåterföring för projekterande konsulter
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Många aktörer i byggbranschen anser att det är viktigt att jobba för ökad kvalitet av sin produkt/tjänst, för att minska fel som kan uppstå samt minska sina kostnader. Med det stora antalet aktörer som förekommer i en byggprocess är det ett behov att erfarenhetsåterföringen sker i samarbete med samtliga aktörer. LÄS MER