Sökning: "service och det första intrycket"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden service och det första intrycket.

  1. 1. Undervisa genom att lyssna : Interaktion i klassrummet

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktik

    Författare :Maria Wærn; [2015]
    Nyckelord :Lärares lyssnande; elev-lärar interaktioner; matematiska diskussioner; matematik; fenomenografi;

    Sammanfattning : Denna klassrumsstudie fokuserar hur matematiklärare lyssnar på sina elever. Två olika lärares lyss­nande har observerats i klassrummet. Interaktioner i klassrummet har spelats in, transkriberats och analyserats med fokus på lärares lyssnande i en fenomenografisk ansats. Ambitionen är att försöka karaktärisera lärares lyssnande. LÄS MER

  2. 2. K1-reglerna - Vad har redovisningsprofessionen för uppfattning om förenklingsreglerna K1?

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Johanna Hjertqvist; Hanna Guldmyr; [2009]
    Nyckelord :förenklingsregler; K1;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Under det senaste decenniet har utvecklingen inom svensk lagstiftning gått oerhört fort fram. Anledningen är att de svenska redovisningsreglerna har anpassats efter de internationella som i första hand är avsedda för större bolag. Konsekvenserna blev ett allt för stort och komplext regelverk för de mindre bolagen. LÄS MER

  3. 3. Vikten av första intrycket - en studie av vardagsmarknadsföring i tjänstesektorn

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jenny Wirsén; Anna Wiktorin; [2002]
    Nyckelord :Sanningens ögonblick; intryck; tjänstemarknadsföring; känslor; tjänstekvalité; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Vi ville ta reda på det första intryckets betydelse av den totala kundupplevda tjänstekvalitén samt hur man som restaurang kan skapa ett gott första intryck och därmed vinna konkurrensfördelar gentemot sina konkurrenter. Eftersom inga tidigare teorier fanns på området blev syftet med vår uppsats att skapa ett första försök till en teoriram kring begreppet ”första intrycket”. LÄS MER