Sökning: "service och värdskap"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden service och värdskap.

  1. 1. Värdskap i öppna kök : En studie utifrån kockar, restaurangchefer och restaurangägares perspektiv

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Enheten för restauranghögskolan

    Författare :Mikaela Nerell; [2019]
    Nyckelord :hospitality open kitchen chefs restaurateurs; värdskap öppet kök kockar restaurangägare;

    Sammanfattning : De senaste trettio åren har forskningen angående måltidsupplevelser ökat och delar som mötet, service, trender och värdskap har stått i fokus. Måltidsupplevelsen har beskrivits utifrån både gästens och producenten perspektiv på måltiden, men inte utifrån kocken. LÄS MER

  2. 2. Värdskapets roll i en rekryteringsprocess inom restaurang

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Felicia Lindkvist Karlsson; Therése Ekstrand Wassberg; [2019]
    Nyckelord :värdskap; rekrytering; service; serviceminded; implicit kunskap; explicit kunskap;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Vikten av service och värdskap? : Ur gästens perspektiv i restaurangverksamheter

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Elin Jern; Klara Andersson; [2019]
    Nyckelord :Service; hospitality; restaurant och guests value;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Värdskap inom hotellbranschen : En kvalitativ studie om hotell i Stockholmsområdet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Felicia Olsson; Sarah Sparrdal; [2018]
    Nyckelord :Hospitality; Hotel; Hotel Industry; Service; Staff; Management; Värdskap; Hotell; Hotellbranschen; Service; Personal; Ledning;

    Sammanfattning : I takt med att resandet ökar, har även konkurrensen mellan hotell ökat. För att hotell skall få återkommande gäster och goda recensioner av befintliga gäster behöver de sticka ut bland konkurrenterna. Ett sätt att göra detta är genom värdskap. LÄS MER

  5. 5. Service recovery : Vilka strategier har hotell som arbetar med service recovery?

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Kitija Ruksa; Elrener Törnquist; [2017]
    Nyckelord :Värdskap; gäst; förväntningar; misslyckande; påverkan.;

    Sammanfattning : .... LÄS MER