Sökning: "service ur kundens perspektiv"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden service ur kundens perspektiv.

  1. 1. Quality from the perspective of the internal customer : Internal service experience in a manufacturing industry company

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Stina Enblom; Silvia Padovan; [2023]
    Nyckelord :customer experience; service quality; internal service quality; service profit chain; customer satisfaction; internal customer satisfaction; customer perceived value; kundupplevelse; servicekvalitet; intern servicekvalitet; service profit chain; kundnöjdhet; intern kundnöjdhet; customer perceived value;

    Sammanfattning : För att förbättra servicekvaliteten är kartläggning och mätning av kundupplevelse en viktig del av förbättringsarbetet. Detta är mestadels studerat ur den externa kundens perspektiv, och inte lika ofta ur den interna kundens. LÄS MER

  2. 2. Delivering the undefined: The value potential of digital twins : A qualitative study on digital twins in the Swedish AEC/FM industry

    Master-uppsats, KTH/Ledning och organisering i byggande och förvaltning

    Författare :Marcus Lövgren Moazzami; Marina Brandt; [2023]
    Nyckelord :Digital twin; Value Co-creation; Service Dominant logic; BIM; Digital platform; Digitalisation; Digital tvilling; samskapande av värde; Service Dominant logic; BIM; Digital plattform; Digitalisering;

    Sammanfattning : The megatrend of digitalisation is transforming society, individuals, companies, and industries through the widespread adoption of new digital technologies. Among the emerging technologies, digital twin technology is regarded as a key enabler of digital transformation in the Architecture, Engineering, Construction, and Facility Management (AEC/FM) industry, where the transition from BIM to digital twins is primarily driven by the emergence of big data. LÄS MER

  3. 3. Fjärråtkomst till produktionsutrustningar för programjustering/service på distans

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för ingenjörsvetenskap

    Författare :Viktor Lund; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Olika företag inom tillverkningsindustrin ställer varierade krav på hur fjärråtkomster får ske till deras produktionsutrustningar. För företag som levererar automatiserade processer innehållandeprogrammerade komponenter, medför detta i vissa fall en utmaning när de ska bistå snabb hjälp till sina kunder. LÄS MER

  4. 4. Digitalisering ur en rådgivares perspektiv : en kvalitativ studie om rådgivarens utmaningar i det digitala kundmötet

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sanna Lundgren; Chenchira Mårtensson; [2021]
    Nyckelord :Banking; Financial advice; Customer Value; Interaction; Online banking; Online meeting; Financial advisory process; Bank; Finansiell rådgivning; Kundvärde; Interaktion; Digitalt rådgivningsmöte; Digitalt kundmöte; Rådgivningsprocess;

    Sammanfattning : Finansiell rådgivning är en tjänst som karaktäriseras av att det är en aktivitet som ett företag utför för att möta kundens behov. Interaktionen mellan den finansiella rådgivaren och kunden är därmed betydelsefull. Då en interaktion består av två parter är det även relevant att studera den finansiella rådgivarens perspektiv. LÄS MER

  5. 5. Kundanpassning av kunskapsintensiva företagstjänster : Vilka konsekvenser kan tjänstemodularitet medföra?

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för ingenjörsvetenskap och fysik (from 2013)

    Författare :Viktor Stedt; Marcus Mattsson; [2021]
    Nyckelord :Service modularity; Consulting services; Customization; Standardization; Tjänstemodularitet; Konsulttjänster; Kundanpassning; Standardisering;

    Sammanfattning : Bakgrund: På samma sätt som fordonsindustrin uppfyller kundens behov medhjälp av ett kundanpassat utbud bestående av standardiserade moduler, finnsdet intresse hos konsultbolag att använda modularitet för att standardisera ochkundanpassa tjänster. Syfte: Studiens syfte är att utforska fördelar, nackdelar och risker med attanvända tjänstemodularitet för konsulttjänster från både kundens ochleverantörens perspektiv, samt undersöka vilka konsekvenser tjänstemodularitetkan medföra. LÄS MER