Sökning: "service user participation"

Visar resultat 1 - 5 av 48 uppsatser innehållade orden service user participation.

  1. 1. We Pay We Say – Participatory Design in OldSchool RuneScape's Polling and Feedback Systems

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :William Melander; Björn Johansson; [2023]
    Nyckelord :games; game development; genuine participation; oldschool runescape; participatory design; polling; survey; user experience;

    Sammanfattning : This paper analyses the players’ perception of the feedback and polling systems of OldSchool RuneScape to determine what level of participatory design is achieved by the feedback and polling systems used in the game. The aim of the research is to increase the availability of knowledge regarding participatory design in live-service games, as only limited coverage of the topic exists. LÄS MER

  2. 2. Kunder, användare och medborgare: En undersökning av deltagarkonfigurationer i offentlig sektor. : En undersökning av deltagarkonfigurationer i svensk offentlig sektor.

    Master-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Vestergren Linus; [2023]
    Nyckelord :Public participation; participant configurations; digitization; Offentligt deltagande; deltagarkonfigurationer; digitalisering;

    Sammanfattning : A reform to a digitized public sector is underway. The purpose of this is to offer a simpler, more open, and more efficient service to all citizens. To create solutions that meet all the needs of citizens, public participation should be included in the development process. LÄS MER

  3. 3. Communicating compliance : A qualitative research of safety information within blue collar industries in Sweden and Norway and an onboarding design proposal of a regulatory compliance app

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Karolina Meijer; [2023]
    Nyckelord :blue collar worker; construction industry; digital onboarding; re-design;

    Sammanfattning : Which solutions exist within the blue collar industries in Sweden and Norway today for conveying safety information to its employees? How may one re-design an understandable onboarding process to a digital app for Swedish-speaking blue collar workers? This study set out to research these questions, collaborating with Inphiz Technologies AB, a SaaS company in Stockholm, Sweden who has created a digital service to manage and automate legislative and regulatory compliance data in blue collar industries. The objective of the study was to answer the research questions and to create a design proposal for the users first steps into the Inphiz app through an onboarding process. LÄS MER

  4. 4. ”Du Måste Signaleravälmening” : En Kvalitativ Studie Om Hursocialsekreterare Bygger Ochbibehåller Förtroende Hosklienterna

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Matilda Brusquini; [2023]
    Nyckelord :Client; Exercise of authority; Scheff; Social bonds; Social services; Social work; Trust; Förtroende; Klient; Myndighetsutövning; Scheff; Sociala band; Socialt arbete; Socialtjänsten;

    Sammanfattning : Abstrakt Syftet med denna studie har varit att undersöka på vilket sätt socialarbetare inom socialtjänsten arbetar för att bygga och bibehålla förtroende hos klienterna. Studien är baserad på intervjuer med fyra socialsekreterare från fyra olika verksamheter inom socialtjänsten i södra Skåne, Sverige. LÄS MER

  5. 5. "Varför är vi här egentligen och för vems skull är vi här?” : En kvalitativ studie om hur enhetschefer inom LSS-området arbetar med brukarinflytande

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Gabriella Gustavsson; Sara Berg; [2023]
    Nyckelord :Disability; Act concerning Support and Service for Persons with Certain Functional Impairments; Unit Manager; User; Users of welfare services; User Influence; Participation; Discretion; Autonomy and Professional freedom of action; Funktionsnedsättning; LSS; enhetschef; brukare; omsorgstagare; brukarinflytande; delaktighet; självbestämmande; diskretion; autonomi och professionell handlingsfrihet;

    Sammanfattning : This is a qualitative study based on interviews with unit managers working by the entitlement law LSS, Act concerning Support and Service for Persons with Certain Functional Impairments. The purpose of this study is to get an understanding of how unit managers in the LSS area perceive, work with and have experience of user influence in their organizations. LÄS MER