Sökning: "service-centered logic"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden service-centered logic.

  1. 1. Business Model Innovation in Services

    Master-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Yuliya Mazhyrina; Adela Negru; [2013]
    Nyckelord :Service innovation; business models; business models innovation; innovation in service business;

    Sammanfattning : Services constitute three quarters of all economic activities worldwide. The growing importance of the service industry cannot be neglected and it is obvious that services can offer colossal opportunities on the way of creating and capturing economic value. LÄS MER

  2. 2. Kundens ansvar i serviceupplevelsen : En studie inom marknadsföring utifrån en servicecentrerad logik.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linda Ericsson Rabete; Veronica Berndt; [2011]
    Nyckelord :service; responsibility; service experience; roles; value creation; service quality; service-centered logic; services marketing; interaction; service; ansvar; serviceupplevelse; roller; värdeskapande; servicekvalitet; servicecentrerad logik; tjänstemarknadsföring; interaktion;

    Sammanfattning : Diskussionen inom tjänstemarknadsföring har länge handlat om att klassificera skillnader mellan varor och tjänster i termer om greppbarhet. Senare forskning har visat på klassificeringens irrelevans och presenterat en servicecentrerad logik, där erbjudandet i sig spelar roll för värdet. LÄS MER

  3. 3. KNOWLEDGE SHARING IN ACADEMIA AND IN THE CONSULTING INDUSTRY : A comparative study

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Assal Ashir; Daniel Perttu; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : As we have shifted from a goods-centered logic to a service-centered logic, knowledge has become a key parameter for success. The management knowledge industry has expanded over the years, where knowledge constitutes the core product. Knowledge sharing has become an important process to develop new knowledge and to retain it in the organization. LÄS MER