Sökning: "serviceinnovation"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet serviceinnovation.
1. Att hitta den bättre vägen : En studie om hur svenska tillväxtföretag arbetar med innovation.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Gasellföretag utnämns i Sverige av Dagens Industri (2010) och enligt Glenberg (2008) som lyfter statistik från Bolagsverket har 25 procent utav gasellerna lagts ner inom sex år. Gjerlov och Guenther (2012) menar att snabb tillväxt kan leda till interna hinder och kompetensbrist vilket kan få katastrofala konsekvenser. LÄS MER
2. Service Innovation and Business Models : A Case Study of A Small Swedish ICT Company
Master-uppsats, KTH/Industriell ManagementSammanfattning : Innovation has become of increased importance to a company’ competitive advantage during the past years. Over the years, the importance of services has increased. Information and Tele- Communication Technologies (ICT) have become a supportive role in almost any type of industry. The ICT market is continuously changing at a very high pace. LÄS MER
3. Ett smartare retail - en studie i hur smartphonen som shoppingverktyg har bidragit till ett förändrat köpbeteende och servicemöte i butiken
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Sammanfattning Titel: Dags fo¨r ett smartare retail – En studie i hur den smartphoneanva¨ndande kunden bemo¨ts av butiken. Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen fo¨r Service Management. Kurs: SMKK01 Service Management: Examensarbete kandidatexamen, 15 Hp, VT2012. Seminariedatum: 29 maj 2012. LÄS MER
4. Logistiska aspekter av kunddeltagande i serviceinnovationens utveckling
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : I dagens samhälle är det viktigt för företag att kunna erbjuda den bästa helheten åt kunden för att vara konkurrenskraftiga på marknaden. Att göra kunden delaktig i utvecklingen av nya serviceinnovationer skapar ett ökat kundvärde som stärker konkurrenskraften. LÄS MER