Sökning: "servicekontor"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet servicekontor.
1. Konsten att samla upp släckvatten : En fallstudie av svensk släckvattenhantering
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Byggkonstruktion och brandSammanfattning : Släckvatten är den biprodukt som blir kvar efter att en brand är släckt och innehåller många olika föreningar som är skadliga för miljö och hälsa. Till exempel kan ett utsläpp av släckvattenslå ut en vattentäkt som tar många år och kostar många miljoner att återställa, om det ens går. LÄS MER
2. First Impressions Last : Ett förbättringsarbete av introduktionsprocessen hos Sandviken kommuns Servicekontor
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaperSammanfattning : Introduktion för nyanställda ger en första bild av verksamheten och har stor betydelse vad avser nya medarbetares trivsel. En bristfällig introduktion kan således vara avgörande för om en person väljer att stanna kvar i verksamheten eller leta efter andra alternativ. LÄS MER
3. New Public Management inom myndigheters direktservice och hur det påverkar legitimiteten av det politiska systemet
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : New public Management-reformer har blivit allt vanligare inom svensk förvaltning. Detta har inneburit att den offentliga sektorn i allt större grad fokuserat på att uppnå kostnadseffektiviseringar och marknadslösningar. LÄS MER
4. New Public Management i praktiken - Servicesoldater för effektiv verksamhet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att fördjupa förståelsen för New Public Management, ur ett medarbetarperspektiv, med fokus på dess kritik. För att uppfylla syftet med uppsatsen, som utgår från ett socialkonstruktionistiskt perspektiv, har en kvalitativ metod genomförts, varvid en fallstudie och intervjuer genomförts. LÄS MER
5. Vad kännetecknar verksamheten på ett Servicekontor?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Den här uppsatsen beskriver hur verksamhet ser ut på ett servicekontor. Beskrivningen utgår främst från personalens tolkningar och upplevelser av arbetet, arbetsuppgifterna och sin yrkesroll. Fokus ligger på de strukturer som finns i yrkesrollen och inte på de individuella egenskaper som finns hos servicehandläggarna. LÄS MER