Sökning: "servicekultur"

Visar resultat 11 - 15 av 17 uppsatser innehållade ordet servicekultur.

  1. 11. Var går gränsen? – En fallstudie om processerna på IKEA Kundservice center

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Daniel Djukic; Nosherwan Bajwa; Amir Amini Harati; [2009]
    Nyckelord :gränsöverskridande processer; kunskap; informationsutbyte; servicekultur; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Abstract Course: SMTX06, Bachelor of degree. 15 hp. Spring 2009 Authors: Amir Amini Harati, Nosherwan Bajwa, Daniel Djukic Title: Where is the border? – A case study of the processes in IKEA Customerservice center Supervisors: Jan E. LÄS MER

  2. 12. Yes I Can!? En fallstudie om intern marknadsföring på Radisson SAS i Malmö.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Andreas Nordbeck; Ebba Järrud; Anna Bjurström; [2009]
    Nyckelord :intern marknadsföring; intern kommunikation; mellanchef; organisationsidentifikation; karismatiskt ledarskap; servicekultur; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : I en konkurrensutsatt och ekonomiskt pressad bransch gäller det att ha ett starkt varumärke. I servicebranschen spelar den kundnära personalen en särskilt viktig roll för gästens upplevelse av företaget, och de flesta företag jobbar på något sätt med att försöka få personalen att ”leva varumärket”. LÄS MER

  3. 13. Revenue Management ur ett serviceperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Kristina Bacos; Lina Ericson; Sophie Fitinghoff; [2007]
    Nyckelord :revenue management; yield management; intäktsoptimering; service management; god service; hotell; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problembeskrivning:Revenue Management handlar om att sälja rätt produkt, till rätt person, vid rätt tid och till rätt pris, som ett sätt att optimera intäkterna och är en vanlig styrfilosofi inom till exempel hotellbranschen. Service Management är en styrfilosofi där olika interna processer understödjer ett tjänsteföretags arbete med att ge god service tillsammans med tjänsterna som säljs. LÄS MER

  4. 14. Intern marknadsföring - från hinder till möjligheter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Anette Särén; Daniela Foussianis; Helena Nielsen; [2007]
    Nyckelord :intern marknadsföring; intern kommunikation; motivation; empowerment; organisationskultur; organisationsstruktur; monopol och apoteket ab.; Organizational science; Organisationsteori; Social Sciences;

    Sammanfattning : Handledare: Szilvia Gyimothy och Bo Markulf Problem: Apoteket AB har börjat satsa på extern marknadsföring som en förberedelse inför avregleringen av monopolet. Men förutsättningen för att få en framgångsrik extern marknadsföring gentemot kunderna är att företag har en fungerande intern marknadsföring. LÄS MER

  5. 15. Vad betyder ledaren? -en studie om ledarskapets påverkan för en servicekultur

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Katja Johannesson; Anna Amberntsson; Philip Hjelt; [2006]
    Nyckelord :servicekultur; kultur; ledarskap och kommunikation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Vad betyder ledaren? – en studie om ledarskapets betydelse för en servicekultur Författare: Anna Amberntsson, Philip Hjelt, Katja Johannesson Handledare: Anette Svingstedt, Filippa Säwe Kurs: SMT 302, kandidatuppsats 10 p, Institutionen för Service Management, Campus Helsingborg, Lunds Universitet Problemdiskussion: Ute i arbetslivet är det inte alla ledare inom servicesektorn som handlar såsom de borde för bibehållandet av en bra servicekultur inom organisationen. För att en servicekultur överhuvudtaget ska vara möjlig finns det en rad samverkande processer mellan ledare och personal som kan leda till att en god servicekultur skapas och bibehålls. LÄS MER