Sökning: "servicekvalitet e-handel"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden servicekvalitet e-handel.

  1. 1. Snabbt, billigt och nära. En kvantitativ undersökning av service vid leverans till utlämningsställe

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Alla Belova; Elin Nilsson; [2020]
    Nyckelord :Last mile-leverans; servicekvalitet; servicebekvämlighet; SERVCON-modellen; Kano-modellen; serviceattribut; kundtillfredsställelse; utlämningsställe.; Social Sciences;

    Sammanfattning : E-retailers all over the world are facing increased competition due to the rapid development of the e-commerce sector. In this light, delivering positive service experience to customers is often named as one of the keys to successful business. LÄS MER

  2. 2. Köpflöde inom e-handel : En empirisk studie om hur användarupplevelse kan resultera i högre kundtillfredsställelse inom e-handel

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Elin Gustafsson; Madeleine Stenqvist; [2020]
    Nyckelord :E-commerce; user experience; purchase flow; interface patterns; information systems; E-handel; användarupplevelse; köpflöde; gränssnittsmönster; informationssystem;

    Sammanfattning : I takt med att samhället digitaliseras och webbaserade företag allt mer inser vikten av användarvänlighet söker människor bekvämligheter och högre krav på den digitala upplevelsen. Syftet med studien var att utveckla kunskap om och förståelse för hur faktorer inom användarupplevelse kan påverka köpintentionen i ett köpflöde, och huruvida detta kan resultera i ökad kundtillfredsställelse inom e-handel. LÄS MER

  3. 3. E-handelns roll inom industriell marknadsföring : En fallstudie på Stena Components Nybro AB

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Rebecka Blom; Ebba Douglas; Cathrine Johansson; [2019]
    Nyckelord :Digitalisering; e-handel; kundrelationer; tillgänglighet; servicekvalitet.;

    Sammanfattning : Title: The role of e-commerce in industrial marketing: a case study of Stena Components Nybro AB Writers: Rebecka Blom, Ebba Douglas and Cathrine Johansson Mentor: Leif Rytting Examiner: Richard Afriyie Owusu Course: 2FE77E Business Administration III - Marketing, Bachelor degree project Purpose The purpose of this study is to analyze and clarify the importance of e-commerce regarding to service experiences and accessibility. The industrial sector stands in the center of the study and its importance of maintaining and strengthening existing customer relations. LÄS MER

  4. 4. Din order finns att hämta i butik : En kvantitativ studie om de element som påverkar kunders preferenser av fysiska klädbutiker i ett samhälle där e-handeln växer

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Ebba Hesselgård; Fanny Nilsson; [2018]
    Nyckelord :Säljkanaler; Preferenser; Relationer; Sinnesupplevelser; Servicekvalitet; Kundmedverkan;

    Sammanfattning : Problemformulering: Nyttjandet av e-handel fortsätter att öka hos de svenska internetanvändarna och stjäl därmed andelar från de fysiska butikerna. Det syns en tydlig förändring i kundens köpprocess då många uppskattar tillgängligheten och smidigheten med digitala kanaler, vilket leder till en fundering kring vilka element kunden värdesätter och vill bevara i den traditionella butiken. LÄS MER

  5. 5. Framgång via e-handel : En kvalitativ studie om faktorer som skapar kundnöjdhet inom e-handel

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Emma Hamberg; Andreas Wallnér; [2017]
    Nyckelord :E-commerce; customer satisfaction; E-handel; kundnöjdhet;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att få en ökad förståelse kring vilka faktorer som konsumenter värdesätter mest när de handlar på internet. Syftet är även att undersöka om dessa faktorer har ändrats på senare tid samt om det finns faktorer som konsumenter upplever som bristfälliga vilket kan påverka deras inställning till att handla via internet. LÄS MER