Sökning: "servicekvalitet"
Visar resultat 21 - 25 av 196 uppsatser innehållade ordet servicekvalitet.
21. Design and Evaluation of Service Selection in Mobile Edge Cloud
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : With the development of 5G technology and edge computing, more and more network application services have been migrated to the cloud network in order to improve the performance, availability and ensure Quality of Service. Edge computing has essentially changed the service deployment model and reduce the latency further for better customer experience, which is realized by deploying network service replicas in geographically distributed edge sites. LÄS MER
22. Svenska konsumenters köpbeteenden i en värld av omnikanaler
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : I denna studie studeras svenska konsumenters användande av omnikanaler, samt vad som uppmuntrar situationella respektive avsiktliga beteenden i form av showrooming och webrooming. Konsumenters beteenden vid köp av olika produktkategorier är även ett centralt forskningsområde för uppsatsen. LÄS MER
23. Informerat samtycke ur ett kommunikativt perspektiv - En kvantitativ studie om kommunikativa faktorers betydelse för skapandet av en förtroendeingivande kommunikationsinsats i en digitaliserad samtid
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : This study aims to investigate individuals' trust to informed valid consent on digital platforms and enlighten the relation between trust and communication. The research question of this study aims to answer what communicative elements an organization should take into account to communicate informed valid consent in a trustful manner. LÄS MER
24. Servicelandskapets möjligheter för butikers överlevnad av covid-19 krisen: En kvalitativ studie om strukturella förändringar, till följd av covid-19 pandemin 2020.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : : I mars 2020 ställdes världen på ända då WHO utnämner covid-19 som en pandemi. Handeln, som sedan tidigare redan står inför stora utmaningar, tvingas ställa om. För den fysiska handeln medför detta behov av att förändra den fysiska miljön inom vilka kunder och medarbetare vistas, för att kunna säkerställa social distansering. LÄS MER
25. Snabbt, billigt och nära. En kvantitativ undersökning av service vid leverans till utlämningsställe
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : E-retailers all over the world are facing increased competition due to the rapid development of the e-commerce sector. In this light, delivering positive service experience to customers is often named as one of the keys to successful business. LÄS MER