Sökning: "servicemöten"
Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade ordet servicemöten.
1. Självbetjäningsteknologier och service
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Denna studie syftar till att fördjupa förståelsen av konsumenters uppfattningar av värde i servicemöten som inkluderar självbetjäningsteknologier i jämförelse med personlig service. Genom att tillämpa kvalitativa forskningsmetoder utforskar studien hur konsumenter bedömer och beskriver olika aspekter av dessa servicemöten samt deras påverkan på individen. LÄS MER
2. "Då får man ju känslan, de här vill inte ha kontakt med sina kunder” - En kvalitativ studie om chatbotar som formar dagens servicemöten och kundrelationer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
3. “Vilken attityd behöver jag ha till den här mannen?”
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Negativa servicemöten har visat sig påverka anställda till att känna mindre motivation, inte minst negativa servicemöten som inbegriper könsstereotypa antaganden gentemot kvinnor. Ett verktyg för att prestera utefter förmåga är självledarskap. LÄS MER
4. Turisters upplevelser av servicemöten : En turismvetenskaplig studie om digitaliseringens påverkan på servicemöten
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Denna uppsats fokuserar på att undersöka vilken påverkan digitaliseringen har på servicemöten inom turismrelaterade verksamheter och vilken betydelse eventuella förändringar av digitalisering har för besökares upplevelser av service. Studien ämnar också att få svar på hur servicemöten har förändrats i takt med digitaliseringen, vilka digitala verktyg som används inom turismverksamheter samt hur förändringar som en följd av digitaliseringen har påverkat besökares upplevelser av servicemöten. LÄS MER
5. Kundresan vid e-handel av dagligvaror : Hur upplever konsumenter hela kundresan och kundvärdet vid e-handel av dagligvaror?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : E-handel av dagligvaror har ökat drastiskt det senaste året till följd av coronapandemin. I en digital kontext förekommer fler servicemöten än i en fysisk, vilket gör e-handeln mer komplex än fysisk handel. Däremot består e-handeln främst av digitala servicemöten eftersom antalet möten ansikte mot ansikte minskar. LÄS MER