Sökning: "servicemiljö"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet servicemiljö.

  1. 1. Influence of hydrogen on mechanical properties, microstructure and fracture surface of stainless steel 316L and stainless steel 304

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för maskinteknik

    Författare :Mustafa Adnan Tawfeeq Salman; [2020]
    Nyckelord :Hydrogen embrittlement; stainless steel; microstructure; hydrogen charging; slow and fast strain rate.; Väteförsprödning; rostfritt stål; mikrostruktur; väte laddning; långsam och snabb töjnings hastighet;

    Sammanfattning : Since hydrogen is an alternative energy source and has both economic and environmental benefits, it has received more attention. To use hydrogen a certain condition must be met, safe pressurized containers which are often made of metal. The metal isrequired due to the high mechanical strength and reasonable cost. LÄS MER

  2. 2. Här idag - Borta i morgon : En kvalitativ fallstudie om vilka möjligheter och risker pop-up butiker kan medföra för ett varumärkes image och identitet.  

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Amanda Andersson; Frida Andersson; [2019]
    Nyckelord :Pop-up stores; servicescapes; brands; brand image; brand identity; Pop-up butiker; servicemiljö; varumärken; varumärkesimage; varumärkesidentitet.;

    Sammanfattning : Titel: Här idag- borta imorgon. En kvalitativ fallstudie om vilka möjligheter och risker pop-up butiker kan medföra för ett varumärkes image och identitet.   Författare: Amanda Andersson och Frida Andersson   Handledare: Leif Rytting Examinator: Kaisa Lund Kurs: Kandidatuppsats 15hp. Företagsekonomi III - Marknadsföring. LÄS MER

  3. 3. Sinnesmarknadsföring : En studie om hur IKEA tillämpar sinnesstimuli i sin framställning

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Maria Toma; Isabelle Möller; [2017]
    Nyckelord :Sensory Marketing; servicescape; senses; sight; scents; touch; sound; taste; sensory strategies; multi-sensory brand experience; Sinnesmarknadsföring; servicelandskap; sinnen; syn; lukt; känsel; ljud; smak; sinnesstrategier; multisensorisk varumärkesupplevelse;

    Sammanfattning : Syfte Studien syftar till att undersöka hur IKEA praktiskt använder sinnesstimuli för att påverka konsumenternas köpbeteenden och redogöra vilka utmaningar företag kan stå inför vid applicering av sinnesmarknadsföring. Metod Uppsatsen har en kvalitativ forskningsstrategi och ett induktivt angreppssätt. LÄS MER

  4. 4. Passagerarens Lustgård : - En studie om resenärens sinnesupplevelse på flygplatsens servicelandskap

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Elin Andersson; Max Nyholm; [2016]
    Nyckelord :Airport; sensory marketing; servicescape; servicequality; value co-creation; Flygplats; sinnesmarknadsföring; servicelandskap; servicekvalitet; värdeskapande;

    Sammanfattning : Denna studie är upprättat utefter en kvalitativ branschsektorstudie för att erhålla en djupare förståelse för flygplatsens servicelandskap och kartlägga sinnesmarknadsföringens möjligheter inom sektorn. Syftet är att klarlägga och diskutera värdehöjande faktorer som kan vara betydelsefulla för intressenter på en flygplats. LÄS MER

  5. 5. Skylta med framgång : En kvalitativ studie om hur konsumenter upplever digital skyltning i servicemiljön

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jonatan Eriksson; Philip Svensson; [2016]
    Nyckelord :Digital signage; signage; experience; brand experience; servicescape.; Digital skyltning; skyltning; upplevelser; varumärkesupplevelse; servicemiljö.;

    Sammanfattning : Titel: Skylta med framgång – En kvalitativ studie om hur konsumenter upplever digital skyltning i servicemiljön Författare: Jonatan Eriksson & Philip Svensson Handledare: Joachim Timlon Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete 30hp, Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar, VT 2016. Forskningsfråga: Hur upplever konsumenter digital skyltning i olika servicemiljöer? Syfte: Syftet med detta examensarbete är att beskriva och analysera digital skyltning och dess påverkan på upplevelser i olika servicemiljöer. LÄS MER