Sökning: "serviceprocess"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet serviceprocess.
1. Improving Product - Service Development Processes in Traditional Manufacturing Firms : A Case Study of a Swedish Manufacturing Firm
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Manufacturing companies have begun developing Product Service Systems to provide customers with enhanced product-service offerings. Transitioning to a service-oriented development process allows companies to restructure risks, responsibilities, and costs normally associated with owning products. LÄS MER
2. Effektivitetsförbättringar i interna serviceprocesser : En fallstudie inom massa- och pappersindustrin
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomiSammanfattning : Effective and reliable delivery of services provides long-term performance to an organization. Inorder to create effective and reliable deliveries, activities that do not create value for the customer,namely the wastes, need to be reduced or eliminated. Value Stream mapping is a Leanmanagement tool that aims to clean processes from the wastes. LÄS MER
3. VSM for a car dealer
Master-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikations- och transportsystem; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : På Söderbergs Personbilar i Norrköping AB bedrivs en serviceprocess för begagnade bilar, en tjänsteverksamhet som idag är präglad av en stor ineffektivitet med avseende på tid. I detta examensarbete utförs en fallstudie på företaget där problemet analyseras i syfte att identifiera det tidssvinn som förekommer i processen, utreda dess uppkomst, samt formulera passande åtgärdsförslag till företaget som vid ett genomförande skulle minska genomloppstiden för bilarna i processen. LÄS MER
4. Implementering av digitala föreskrifter i verkstad – en kvalitativ förundersökning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : SAAB, Support and Service, Ground Based Radar (GBR) i Arboga har föreskrifter med 2D-ritningar och bilder till hjälp vid service, reparationer och genomgångar av delar (enheter) till radarsystem. Dessa föreskrifter har visat sig bristfälliga när det kommer till att enkelt sätta sig in i arbetet för en nyanställd och vid uppdelning av servicearbeten bland de anställda. LÄS MER
5. Att fånga det oförutsägbara : Utveckling av serviceprocessen vid Siemens Healthcare
Master-uppsats, KTH/Skolan för teknik och hälsa (STH)Sammanfattning : Siemens Healthcare erbjuder bild- och laboratoiediagnostik samt IT-lösningar till aktörer inom hälso- och sjukvården. För att erbjuda sina kunder en god service har de en bestämd serviceprocess och en samling riktlinjer som beskriver processen steg för steg - från att ett ärende skapas till att det är slufört. LÄS MER