Sökning: "serviceprocesser"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet serviceprocesser.
1. 1177 vad kan det hjälpa till med? : En studie på uppdrag av Folktandvården i Region Västerbotten, Basenhet Nord
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Folktandvårdens arbetsprocesser inom administration- och receptionsfunktionen har inte förändrats nämnvärt sedan 60-talet. Samtidigt har [MN1] samhället blivit allt mer digitaliserat, något som sätter press på verksamheten att följa efter. LÄS MER
2. Effektivitetsförbättringar i interna serviceprocesser : En fallstudie inom massa- och pappersindustrin
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomiSammanfattning : Effective and reliable delivery of services provides long-term performance to an organization. Inorder to create effective and reliable deliveries, activities that do not create value for the customer,namely the wastes, need to be reduced or eliminated. Value Stream mapping is a Leanmanagement tool that aims to clean processes from the wastes. LÄS MER
3. Det eftertraktade samspelet, en studie av omnikanal inom den nordiska klädbranschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : På grund av den potential som har upptäcks med ett samarbete mellan den växande e-handeln och den personliga detaljhandeln har omnikanal fått en hög prioritering hos nordiska klädföretag. Komplexiteten med att skapa omnikanalslösningar som fungerar sömlöst innefattar ett omfattande arbete. LÄS MER
4. Evaluation of Quality in Service Processes
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Electrolux är ett ledande globalt företag inom vitvaror och hushållsprodukter. Electroluxutvecklar, konstruerar och tillverkar varma, kalla och våta hushållsprodukter samt annansmåelektronik under olika varumärken. LÄS MER
5. Värdeflödeskartläggning och förbättringsanalys av serviceprocesser inom Metso Paper AB
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för ekonomiSammanfattning : .... LÄS MER