Sökning: "serviceprocesser"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet serviceprocesser.

  1. 1. 1177 vad kan det hjälpa till med? : En studie på uppdrag av Folktandvården i Region Västerbotten, Basenhet Nord

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Tina Lundmark; Nathalie Romlin; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Folktandvårdens arbetsprocesser inom administration- och receptionsfunktionen har inte förändrats nämnvärt sedan 60-talet. Samtidigt har [MN1] samhället blivit allt mer digitaliserat, något som sätter press på verksamheten att följa efter. LÄS MER

  2. 2. Effektivitetsförbättringar i interna serviceprocesser : En fallstudie inom massa- och pappersindustrin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomi

    Författare :Elina Björklund; Nina Gimström; [2017]
    Nyckelord :Value stream mapping; VSM; Service value stream management; SVSM; Lean Service; Lean; effektivitetsförbättringar; interna serviceprocesser; Lean; serviceprocesser; värdeflödesanalys;

    Sammanfattning : Effective and reliable delivery of services provides long-term performance to an organization. Inorder to create effective and reliable deliveries, activities that do not create value for the customer,namely the wastes, need to be reduced or eliminated. Value Stream mapping is a Leanmanagement tool that aims to clean processes from the wastes. LÄS MER

  3. 3. Det eftertraktade samspelet, en studie av omnikanal inom den nordiska klädbranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Joar Gustavsson; Christofer Boatright; [2016]
    Nyckelord :Omnikanal; e-handel; detaljhandel; värde; konkurrenskraft; strategi; Social Sciences;

    Sammanfattning : På grund av den potential som har upptäcks med ett samarbete mellan den växande e-handeln och den personliga detaljhandeln har omnikanal fått en hög prioritering hos nordiska klädföretag. Komplexiteten med att skapa omnikanalslösningar som fungerar sömlöst innefattar ett omfattande arbete. LÄS MER

  4. 4. Evaluation of Quality in Service Processes

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :MALIN LAGERCRANTZ; AMALIA WENNGREN; [2013]
    Nyckelord :Service process; quality; spare part management; lean principles; material planning; Serviceprocess; kvalité; reservdelshantering; leanprinciper; materialplanering;

    Sammanfattning : Electrolux är ett ledande globalt företag inom vitvaror och hushållsprodukter. Electroluxutvecklar, konstruerar och tillverkar varma, kalla och våta hushållsprodukter samt annansmåelektronik under olika varumärken. LÄS MER

  5. 5. Värdeflödeskartläggning och förbättringsanalys av serviceprocesser inom Metso Paper AB

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för ekonomi

    Författare :Annika Åström; [2010]
    Nyckelord :Lean; värdeflödeskartläggning; förbättringsåtgärder; KPI;

    Sammanfattning : .... LÄS MER