Sökning: "serviceupplevelsen"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet serviceupplevelsen.

  1. 1. AI OCH TJÄNSTER : En kvantitativ studie om konsumenters inställning till AI inom tjänster

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Lina Bremmers; Ellinor Lingvall; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; AI; services; mechanical; thinking; feeling; service experience; consumers; Artificiell Intelligens; AI; tjänster; Mekanisk; Tänkande; Kännande; serviceupplevelse; konsumenter;

    Sammanfattning : SammanfattningTitel: AI och tjänster – en kvantitativ studie om konsumenters inställning till AI inom tjänster  Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lina Bremmers och Ellinor LingvallHandledare: Peter EkDatum: 2023 - juni  Syfte: Syftet med studien är att undersöka konsumenters inställning till AI inom tjänster utifrån de tre kategorierna: mekanisk AI, tänkande AI och kännande AI. Utifrån kategorierna är syftet att besvara inom vilka tjänster konsumenterna har en positiv inställning till AI och om konsumenternas inställning förändras när AI ger en bättre serviceupplevelse. LÄS MER

  2. 2. Tjänsteföretagets möjligheter att påverka serviceupplevelsen : en studie om företags värdeerbjudanden och påverkan på kunden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Tove Johansson; [2017]
    Nyckelord :Service marketing; service logic; value creation; experience-based services; credence-based services; Tjänstemarknadsföring; tjänstelogik; värdeskapande; upplevelsebaserade tjänster; förtroendebaserade tjänster;

    Sammanfattning : Since the turn of the century, the focus in marketing has shifted to a service-centred view, where co-creation of value between customer and business is central. Services, which are characterized by intangible resources, co-production and heterogeneity, account for the majority of employment in society today. LÄS MER

  3. 3. Kundens ansvar i serviceupplevelsen : En studie inom marknadsföring utifrån en servicecentrerad logik.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linda Ericsson Rabete; Veronica Berndt; [2011]
    Nyckelord :service; responsibility; service experience; roles; value creation; service quality; service-centered logic; services marketing; interaction; service; ansvar; serviceupplevelse; roller; värdeskapande; servicekvalitet; servicecentrerad logik; tjänstemarknadsföring; interaktion;

    Sammanfattning : Diskussionen inom tjänstemarknadsföring har länge handlat om att klassificera skillnader mellan varor och tjänster i termer om greppbarhet. Senare forskning har visat på klassificeringens irrelevans och presenterat en servicecentrerad logik, där erbjudandet i sig spelar roll för värdet. LÄS MER

  4. 4. Människa vs Maskin. En ansats till självservice.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Andrea Kviecinska; Karolina Persson; Sandra Lennung; [2009]
    Nyckelord :självcheck-in; självservice; high-tech; high-touch tjänst; relation; teknologin; actor network theory ant ; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titeln på denna kandidatuppsats är Människa vs. Maskin. En ansats till självservice och är skriven av tre studenter inom magisterprogrammet för Service Management vid Lunds Universitet. LÄS MER