Sökning: "servicevarumärken"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet servicevarumärken.

  1. 1. Debasers om-profilering : -Från o-polerad källarrock till att servera småplock och spela etablerad hiphop 

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Kerstin Falk; Elin Simmesgård; [2015]
    Nyckelord :om-profilering; profilering; servicevarumärken; extern kommunikation; Debaser;

    Sammanfattning : Motivation: Debaser started of as a rock club with live acts located in a shabby basement in the center of Stockholm in 2002. Thirteen years later the organization has grown into including restaurants, conference locations and rentals. Despite the drastic changes it still manages to keep its original image of a unpolished rebel. LÄS MER

  2. 2. Varför välja dig? : En fallstudie om Mittuniversitetets marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Fonseca Björn; [2015]
    Nyckelord :Positionering; marknadsföring; kommunikation; integrerad marknadskommunikation; Mittuniversitetet;

    Sammanfattning : Modern teknik och demografiska förändringar där de äldre blir fler och de yngre färre har försatt universitet i en bekymmersam situation. Anslagen har minskat vilket har lett till att de måste hitta sätt att bli självförsörjande. LÄS MER

  3. 3. Positionering av ett servicevarumärke - en utmaning för Björkliden Fjällby

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erica Karlsson; [2003]
    Nyckelord :Varumärken; servicevarumärken; positionering; skidturism; Björkliden Fjällby; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen; Positoinering av ett varumärke - en utmaning för Björkliden Fjällby är att kartlägga och analysera positioneringsprocessen av ett servicevarumärke. Björkliden Fjällby används som fallföretag och intentionen är att skapa en förståelse för positionering av varumärken och då i synnerhet servicevarumärken. LÄS MER