Sökning: "serviceyrket"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet serviceyrket.

  1. 1. Socialt stöd inom service : En kvalitativ studie om den psykosociala arbetsmiljön med fokus på det sociala stödets betydelse inom detaljhandel

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Sofia Ollakka; [2018]
    Nyckelord :Socialt stöd; arbetsmiljö; servicearbete;

    Sammanfattning : De senaste åren har besvär orsakat av arbetet ökat och den största ökningen har skett bland icke kroppsliga besvär (SCB, 2014). Det innefattar med andra ord besvär som inte är av fysisk karaktär. Med anledning av denna ökning har Arbetsmiljöverket tillträtt föreskriften AFS 2015:4 som behandlar organisatorisk och social arbetsmiljö. LÄS MER

  2. 2. Emotionellt lönearbete inom serviceyrket : En kvalitativ studie om hur säljare arbetar med och kontrollerar emotioner

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier

    Författare :Linn Johansson; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Mobila applikationer i serviceyrket : En kvalitativ studie om hur mobila applikationer har förändrat arbetet för servicemedarbetare

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Isabel Estung; [2017]
    Nyckelord :applications; digitalization; customer service; mobile devices; customer service employees; applikationer; digitalisering; kundservice; mobila enheter; servicemedarbetare;

    Sammanfattning : Aim This study looks at how mobile applications have changed the situation for customer service employees in Sweden. Background In just a few years, mobile applications have changed our way of working. New electronic tools have been developed and the mobile applications replace manual labour as well as paper documents. LÄS MER

  4. 4. – Var det bra så? : En studie om butikspersonals roller i kundbemötandet

    Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionen

    Författare :Hanna Dicksved; Sofia Carlberg; [2014]
    Nyckelord :roller; serviceyrke; emotional labor; känsloarbete; Goffman; Hochschild;

    Sammanfattning : Sammanfattning Uppsatsen är ett försök till att belysa fenomenet roller i serviceyrket; hur personalen i en klädbutik agerar gentemot kunder och hur de känner inför den roll de besitter i sin profession. Idag innebär butiksarbete mycket mer än tidigare: numera förväntas man som butiksmedarbetare att ge god service i kundbemötandet – det räcker inte med att kunna utföra sina arbetsuppgifter, utan man måste kunna leverera ett leende på utsatt tid och man förväntas kunna sälja. LÄS MER

  5. 5. SMART : Implementering av ett leankoncept

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sara Myrzell; Lee Friman; [2013]
    Nyckelord :Verksamhetsstyrning; implementering; lean; smart; förbättringsarbete;

    Sammanfattning : Titel: SMART – Implementering av ett leankoncept Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Sara Myrzell & Lee Friman Handledare: Lars Torsten Eriksson Datum: 2013-05-29 Syfte: Syftet med detta examensarbete är att beskriva och analysera implementeringen av ettleankoncept i ett företag. Vi vill öka förståelsen för implementeringens starka och svaga sidoroch undersöka hur denna förändring påverkar personalen. LÄS MER