Sökning: "servqual-modellen"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet servqual-modellen.
1. Företagarnas syn på revisorn : en kvantitativ studie om hur företagarna mottar revisorns tjänst och personliga egenskaper i Östra Göinge kommun
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and SocietySammanfattning : Bakgrund: Ibland kan företagare behöva hjälp med sina räkenskaper och tvingas därmed lita på en ibland okänd person (revisorn). Företagaren köper en tjänst men hur känner han inför service och tillit till någon okänd? Syfte: Syftet med arbetet är att ta reda på hur företagarna i Östra Göinge kommun känner inför den service de mottar från sin revisor samt identifiera förväntningsgap. LÄS MER
2. Vad är service värt?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Vad är service värt? Seminariedatum: 2016-01-15 Ämne/kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Handledare: Magnus Lagnevik Syfte: Att undersöka sambandet mellan servicekvalitet och svenska flygresenärers vilja att betala en prispremie vid köp av flygresa. Metod: Med hjälp av kvantitativ metod och en deduktiv ansats där den kunskapsteoretiska ståndpunkten är positivistisk undersöks sambandet mellan servicekvalitet och prispremie. LÄS MER
3. Butikspersonalens textila materialkännedom : En studie om butikspersonalens kunskap om textila material
Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I dagens samhälle råder det ofta en bristande kunskap hos butikspersonal gällande textila material, och de har ofta problem med att besvara kundernas frågor gällande exempelvis krympning, fällning eller tvättråd. För att en butik ska kunna utmärka sig från e-handeln är det av största vikt att personalen är experter på dessa frågor. LÄS MER
4. Personlig service i köp- och säljprocessen
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Utöver de varor en modebutik erbjuder kunden är personlig service en viktig del av erbjudandet. En ökad konkurrens mellan företag kräver att de utvecklar sig inom personlig service för att kunna skilja sig från konkurrenterna. LÄS MER
5. Kvalitet i Gymnasieskolan : Ett ServQual- och Totalkvalitetsperspektiv på gymnasieskolan
Kandidat-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Vi vill genom vår studie analysera de undersökningar som utförts av Linköpings kommun och Skolverket med hjälp av ServQual – modellen och Grönroos totalkvalitetsmodell som båda mäter kvalitet. Vi vill även jämföra de båda kvalitetsundersökningarnas syn på kvalitet samt hur de ser på eleven ur ett kundperspektiv. LÄS MER