Sökning: "servqual-modellen"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet servqual-modellen.

  1. 1. Företagarnas syn på revisorn : en kvantitativ studie om hur företagarna mottar revisorns tjänst och personliga egenskaper i Östra Göinge kommun

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Frida Persson; [2017]
    Nyckelord :förväntningsgap; tillit; procent; servqual-modellen; service;

    Sammanfattning : Bakgrund: Ibland kan företagare behöva hjälp med sina räkenskaper och tvingas därmed lita på en ibland okänd person (revisorn). Företagaren köper en tjänst men hur känner han inför service och tillit till någon okänd? Syfte: Syftet med arbetet är att ta reda på hur företagarna i Östra Göinge kommun känner inför den service de mottar från sin revisor samt identifiera förväntningsgap. LÄS MER

  2. 2. Vad är service värt?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Max Andersson; Josefine Jacobsson; Amanda Wirhed; [2016]
    Nyckelord :Service quality; price premium; flight industry; SERVQUAL; consumer behavior; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Vad är service värt? Seminariedatum: 2016-01-15 Ämne/kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Handledare: Magnus Lagnevik Syfte: Att undersöka sambandet mellan servicekvalitet och svenska flygresenärers vilja att betala en prispremie vid köp av flygresa. Metod: Med hjälp av kvantitativ metod och en deduktiv ansats där den kunskapsteoretiska ståndpunkten är positivistisk undersöks sambandet mellan servicekvalitet och prispremie. LÄS MER

  3. 3. Butikspersonalens textila materialkännedom : En studie om butikspersonalens kunskap om textila material

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Josefine Folkesson; Emma Kristoffersson; [2015]
    Nyckelord :Kundgap; kunskap; SERVQUAL; textila material; butikspersonal; servicekvalitet;

    Sammanfattning : I dagens samhälle råder det ofta en bristande kunskap hos butikspersonal gällande textila material, och de har ofta problem med att besvara kundernas frågor gällande exempelvis krympning, fällning eller tvättråd. För att en butik ska kunna utmärka sig från e-handeln är det av största vikt att personalen är experter på dessa frågor. LÄS MER

  4. 4. Personlig service i köp- och säljprocessen

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :MOA HEDBERG; PAULINE GUSTAFSSON; [2013]
    Nyckelord :Modebutik; service; personlig service; servicekvalitet; kundmöte; servicepolicy; köpprocessen; kundbemötande;

    Sammanfattning : Utöver de varor en modebutik erbjuder kunden är personlig service en viktig del av erbjudandet. En ökad konkurrens mellan företag kräver att de utvecklar sig inom personlig service för att kunna skilja sig från konkurrenterna. LÄS MER

  5. 5. Kvalitet i Gymnasieskolan : Ett ServQual- och Totalkvalitetsperspektiv på gymnasieskolan

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Eric Costa Pinto; Emil Eklund; [2011]
    Nyckelord :Totalkvalitet; teknisk kvalitet; funktionell kvalitet; ServQual; gymnasieskolan; EUPAN.;

    Sammanfattning : Syfte: Vi vill genom vår studie analysera de undersökningar som utförts av Linköpings kommun och Skolverket med hjälp av ServQual – modellen och Grönroos totalkvalitetsmodell som båda mäter kvalitet. Vi vill även jämföra de båda kvalitetsundersökningarnas syn på kvalitet samt hur de ser på eleven ur ett kundperspektiv. LÄS MER