Sökning: "sex symbols"
Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden sex symbols.
1. Mångfaldens omslag : En innehållsanalys av kulturell mångfald i bilderböcker på svenska riktade mot barn mellan 0-6 år.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka kulturell mångfald i bilderböcker på svenska som är riktade mot barn mellan 0-6 år. Projektet skulle bidra med ytterligare kunskap om representationer av kulturell mångfald i barnlitteraturen. LÄS MER
2. Det heliga pillret: : En kvalitativ studie om symbolanvänding på incelforum
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Involuntary celibacy, abbreviated to incel, is an internet phenomena. The study aims to answer questions regarding how incels create distinctions both between themselves and others but also among themselves through their use of symbols. LÄS MER
3. Skildringar av kvinnliga migrantarbetare i kinesisk film : Id-kortet, oskuldsfullheten och temaparken i The world och Angels wear white
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för lingvistik och filologiSammanfattning : This thesis examines how themes about migrant workers, especially women migrant workers are depicted in the two films The world, Shijie 世界 (2004), directed by Jia Zhangke 贾樟柯 and Angels wear white, Jianianhua 嘉年华 (2017), directed by Vivian Qu, also called Wen Yan 文言. In the background of the thesis the subjects hukou 户口, the system of household registration; the floating population, liudong renkou 流动人口, the people who are not living at the place where they are registered at, according to the hukou system and black hukou, heihu 黑户, the people who lack hukou altogether are discussed. LÄS MER
4. Sex säljer! Sexualisering av kvinnan inom digital marknadskommunikation : En studie med modebranschens fast fashion-segment i fokus
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Sedan långt tillbaka i tiden har sexualisering använts inom marknadsföring som ett strategiskt verktyg för att öka och bibehålla konsumenters uppmärksamhet. Numera har digitaliseringen av marknadskommunikation lett till att konkurrensen om konsumenters uppmärksamhet är hårdare än någonsin. LÄS MER
5. Makt- och genusrelationer i års- och hållbarhetsrapporter : En kvantitativ innehållsanalys om avbildning och reproducering av könsroller utifrån bilder
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur genus- och maktrelationer avbildas samt reproduceras genom bilder från The Big Fours års- och hållbarhetsrapporter. Tidigare forskning har klarlagt behovet att på ett adekvat sätt särskilja mellan kön och genus inom kritisk redovisningsforskning. LÄS MER