Sökning: "shame in learning processes"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden shame in learning processes.

  1. 1. Witnessing moral educators breaking (their) moral teachings, morality and self-reported crime : A study on adults in two countries, Sweden and Greece

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för kriminologi (KR)

    Författare :Alexandros Avratoglou; [2021]
    Nyckelord :moral educators; moral emotions; moral values; SAT; SLT; morality; self-reported crime; Situational Action Theory; Social Learning Theory; moral education; anticipated shame; anticipated guilt; Sweden; Greece; crime; gender crime; gender; traditional crime;

    Sammanfattning : The present paper extends previous research in terms of integrating social learning with morality theories, under the framework of moral educators’ and their conflicting moral influences. Specifically, this study aims to investigate the impact of witnessing moral educators breaking (their) moral teachings on individual’s morality and criminal behavior using a sample of two countries, Sweden and Greece, with similar population but entirely different cultural and social characteristics. LÄS MER

  2. 2. Skammen och de ickeverbala signalerna vid inlärningssituationer

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Centrum för praktisk kunskap

    Författare :EwaMaria Roos; [2017]
    Nyckelord :shame; shame in learning processes; aesthetic voice and speech pedagogue; nonverbal communication; phenomenology; guilt; phronesis; practical knowledge; skam; skam vid inlärning; logonom; ickeverbal kommunikation; fenomenologi; skuld; fronesis; praktisk kunskap;

    Sammanfattning : Skam förlamar och förminskar. Den fördärvar och fördämmer. Men kan man också utvecklas genom skam? Det tar denna vetenskapliga essä upp på ett tvärvetenskapligt sätt. Som logonom och pedagog har jag uppmärksammat min och mina studenters kommunikation i rummet under påverkan av skam eller i situationer då skam kan uppkomma. LÄS MER