Sökning: "shared bicycles"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden shared bicycles.
1. Parkering av delade elsparkcyklar, från friflytande till fasta platser : - Effekter och åsikter kring parkeringsförbudet utifrån användarnas, kommunernas och operatörernas perspektiv
Master-uppsats, KTH/TransportplaneringSammanfattning : The Swedish Government announced on June 15, 2022 that electric scooters will no longer be allowed to park on pedestrian and bicycle lanes starting from September 1, 2022, except at designated bicycle racks or other designated parking areas. This measure has been taken to improve accessibility and safety for pedestrians and cyclists. LÄS MER
2. Multi-modal Public Transport Network Design Method
Kandidat-uppsats, KTH/TransportplaneringSammanfattning : With the rapid development of industrialization and urbanization, industrial development and population growth drive the expansion of urban space, urban transportation demand shows the characteristics of spatial decentralization and diversification, and transportation travelers' requirements for mobility, accessibility, and comfort of transportation travel services are enhanced. Mobility on demand (MoD) services such as DiDi and Uber are new modes of public transportation, bringing many new opportunities and challenges. LÄS MER
3. Optimizing the locations of bike-sharing stations using GPS-based trip data: A Spatio-temporal demand coverage approach
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskapSammanfattning : Shared micro-mobility services are increasingly embraced by cities around the world in recent years. Their benefits over other transportation modes in certain frames encourage traffic/urban planners, public authorities to establish such systems in urban areas. LÄS MER
4. Konflikter på gång- och cykelbanan
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskapSammanfattning : Syfte: Ett ökat användande av cykeln ger ett minskat utsläpp från transportsektorn och skapar en mer levande stadsmiljö, dock ger en ökad mängd trafikanter även en ökad risk för konflikter och olyckor. Hastighetsskillnaden mellan fotgängare och cyklister är stora och med allt fler eldrivna fordon på gång- och cykelbanan blir denna hastighetsskillnad ännu större. LÄS MER
5. Analys av interaktioner mellan oskyddade trafikanter på Lilla Fiskaregatan
Kandidat-uppsats, Lunds universitetSammanfattning : This report addresses the traffic situation at Lilla Fiskaregatan in Lund, Sweden, where vulnerable road users move together in a space perceived as unsafe and which can make you feel insecure as a road user. In terms of traffic, the street is characterized by a lot of pedestrians and cyclist, having different intentions of walking on or travelling through the street. LÄS MER