Sökning: "shared service center"

Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade orden shared service center.

  1. 1. Mellan stad och land

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljö

    Författare :Mia Lena Schipperges Tjus; [2023]
    Nyckelord :Arts and Architecture;

    Sammanfattning : I en tätort söder om Stockholm ligger Karlskronaviken, beläget i ett naturskönt, sjönära område där sommarvillor, fritidshus, egnahem och mindre jordbruk samsats om marken sedan sekelskiftet. Med närheten till Rönninges centrum och dess service samt kollektivtrafik till Stockholm och Södertälje är det inte konstigt att området sedan en tid tillbaka exploateras. LÄS MER

  2. 2. Human Recources Shared Service Center ur ett användarperspektiv : En kvalitativ studie avseende första linjens chefers erfarenheter av HR-Direkt.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Elin Erkers; Jenny Lundén; [2021]
    Nyckelord :HR-transformation; Shared Services; Shared Service Center; Human Resources Business Partner; public sector; line managers.; HR-transformation; Shared Services; Shared Service Center; Human Resouces Business Partner; offentlig sektor; första linjens chefer;

    Sammanfattning : Syftet med denna kandidatuppsats är att undersöka hur ett HR-Shared Service Center fungerar ur ett användarperspektiv inom offentlig sektor. Fokus ligger på att undersöka första linjens chefers erfarenheter av Region Dalarnas motsvarighet till ett Shared Service Center (SSC), benämnt HR-Direkt. LÄS MER

  3. 3. Fostering Knowledge sharing through HRM practicesin Competence Call Center

    Master-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Nicklas Larsson; Emmanuel Ekedozie; [2021]
    Nyckelord :Knowledge; Knowledge management; Tacit Explicit Knowledge; codification; and non-codification; HRM practices;

    Sammanfattning : It is no longer news that organizations are now highly dependent on knowledge assets as a primary source of competitive advantage. It is for this reason that knowledge is considered as powerful because it one aspect that guarantees sustainable source of success of any organization. LÄS MER

  4. 4. HRBP-rollen och samspelet inom HR-funktionen - En fallstudie i en shared service-organisation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Johanna Bengtsson; Emmy Friske; [2019-09-13]
    Nyckelord :Shared service organization; HRBP; service center; center of expertise;

    Sammanfattning : Shared service organizations have become a commonly used model in how to organize the HR function in large organizations. The HR function is here divided in three parts: HR business partners, service centre and centre of expertise. LÄS MER

  5. 5. How does the removal of repetitive tasks affect motivation? -A study of motivation within shared service centers

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Olsson; David Raso; [2019]
    Nyckelord :Motivation; Shared service center; Accounts payable; Commitment; Repetitive tasks.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate how the removal of repetitive tasks would affect employees’ motivation. Theoretical framework: The theoretical framework of this thesis is built upon theory regarding motivation, feedback, boring tasks and commitment. LÄS MER