Sökning: "shared-value"
Visar resultat 1 - 5 av 115 uppsatser innehållade ordet shared-value.
1. Från risk till möjlighet? : En utforskande studie om värdeskapande i en ESG Due Diligence-process
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats undersöker värdet av att inkludera hållbarhet och ESG i en due diligence-process inom kontexten för internationella företagsförvärv. Ett konsultperspektiv tillämpades på grund av externa rådgivares vidsträcka erfarenhet och insyn i denna relativt nya process. LÄS MER
2. Avskogningsförordningens påverkan på svenska energiföretag
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : För att bekämpa global avskogning och skogsförstörelse orsakat av produktion och konsumtion i EU så har den Europeiska kommissionen välkomnat en ny lagstiftning. Den så kallade Avskogningsförordningen införs med syftet att bekämpa klimatförändringarna och reducera påverkan på den biologiska mångfalden, detta genom att förbjuda produkter inom EU som kommer från ställen där avskogning skett. LÄS MER
3. Gemensamt värdeskapande i praktiken : En kvalitativ studie som undersöker värdeskapande aktiviteter samt avvägningen mellan företagsnytta och samhällsnytta.
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Titel: Gemensamt värdeskapande i praktiken Författare: Lydia Frykman och Johanna Wennerström Handledare: Rasmus Nyqvist Bakgrund: I dagens samhälle är utmaningarna inom hållbarhet högst väsentliga, till följd av att företag inte tar sitt fulla ekonomiska, ekologiska och sociala samhällsansvar. CSV har som ett resultat av detta blivit alltmer uppmärksammat då konceptet belyser företagens roll i att driva hållbarhetsutvecklingen framåt. LÄS MER
4. “Du får inte prata hållbarhet om du inte pratar affär” : Creating shared value i stora etablerade svenska företag ochexterna faktorers påverkan på CSV-strategier
Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
5. Kundens Röst i Organisationen : Utveckling av kundorienterade verktyg för kvalitativa kundstudier i stor skala
Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Bakgrund: Trots ett växande konsensus att bli mer kundorienterad som organisation är en strategisk nödvändighet i dagens läge, har organisationer svårt att veta hur de själva kan göra den transformationen. Forskning visar att organisationer stöter på utmaningar kring hur de kan ta in mer kvalitativa data från sina kunder, och att använda sig av kundens röst i en samverkan för att förbättra och skapa innovativa lösningar. LÄS MER