Sökning: "shinda miro"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden shinda miro.

  1. 1. Speciallärares och specialpedagogers beskrivningar av specialpedagogisk lästräning och intensiva läsinterventioner

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Shinda Miro; Carola Lindqvist; [2022]
    Nyckelord :intensiva läsinterventioner; intensivläsning; lästräningsmetoder; läsutveckling; läs- och skrivsvårigheter;

    Sammanfattning : Det självständiga arbetet belyste speciallärares/specialpedagogers beskrivningar av genomförande av läsfrämjande lästräning och läsinterventioner. Läsinterventionerna/ lästräningsmetoderna som beskrevs syftade till att främja läsförmågan för mellan- och högstadieelever i läs- och skrivsvårigheter. LÄS MER

  2. 2. Språkutvecklade andraspråksundervisning : -med ämnesintegrerat arbetsätt

    Master-uppsats, Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Miro Shinda; [2011]
    Nyckelord :Ämnesintegrerad undervisning; svenska som andraspråk; andraspråkselever;

    Sammanfattning :   Examensarbete på avancerad nivå 15 högskolepoäng Sammanfattning --------------------------------------------------------------------------------------------------------- Författare: Shinda Miro                                                                                      År: 2010 Titel: Språkutvecklande andraspråksundervisning                                      Antal sidor: 25 -med ämnesintegrerat arbetsätt --------------------------------------------------------------------------------------------------------- Studiens syfte var att undersöka lärarnas förhållningssätt till ämnesintegrerad undervisning samt hur de ansåg att detta arbetsätt bidrar till att andraspråkselever uppnår målen i undervisningen, sedan jämfördes traditionell språkundervisning och ämnesintegrerad undervisning och där var syftet att undersöka vilket av dessa arbetsätt mest bidrar till fackspråkutveckling. Den metod som användes i denna studie var en kvalitativ metod som bestod av sex djupintervjuer med sex olika lärarna i svenska som andraspråk. LÄS MER