Sökning: "ship-based training"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden ship-based training.

  1. 1. En effektiv praktik till sjöss : En studie om hur sjöbefälsstudenter upplever att sömnbrist, kontraktslängd och arbetstider påverkar kunskapsinhämtandet under den fartygsförlagda utbildningen.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Sjöfartshögskolan (SJÖ)

    Författare :Ali Al-Salmi; Per Wintzell; [2021]
    Nyckelord :Lack of sleep; knowledge acquisition; working hours; contract length; leave; ship-based internship; Sömnbrist; kunskapsinhämtande; arbetstider; kontraktslängd; ledighet; fartygsförlagd utbildning;

    Sammanfattning : Sjökaptensstudenterna på Sjöfartshögskolan i Kalmar har i sin utbildningsplan tolv månaders fartygsförlagd utbildning som är fördelad över tre perioder. Praktiken erbjuder studenterna möjligheten att utöva samt utveckla den teoretiska kunskapen de lärt sig i skolan men även att få uppleva hur det verkligen är att arbeta till sjöss. LÄS MER

  2. 2. Val angående fartygsförlagd utbildning : En studie om hur sjöbefälsstudenter upplever valen av praktikplatser och hur de har påverkat deras utbildning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Sjöfartshögskolan (SJÖ)

    Författare :Marius Bilevicius; [2021]
    Nyckelord :Cadet salary; ship-based internship; students; maritime academy; captain; SUI; thoughts; choice.; Elevlön; fartygsförlagd praktik; studenter; sjöfartshögskola; sjökapten; SUI; tankar; val.;

    Sammanfattning : Sjökaptensstudenterna på Sjöfartshögskolan i Kalmar genomgår praktik under sammanlagt 12 månader i form av fartygsförlagd utbildning indelad i tre olika perioder under deras fyraåriga utbildning. Praktiken ger studenterna möjligheten att lära sig yrket på ett praktisk sätt och inte bara från läroboken. LÄS MER

  3. 3. Fysisk aktivitet hos sjöbefälsstudenter : En enkätundersökning om studenternas fysiska aktivitet under den fartygsförlagda praktiken och den campusförlagda utbildningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Sjöfartshögskolan (SJÖ)

    Författare :Oliver Grönblad; Hultgren Filip; [2019]
    Nyckelord :Physical health; motivation; training at sea; well-being; physical activity; training routines; exercise-supplements; Fysisk hälsa; motivation; träning till sjöss; välmående; fysisk aktivitet; träningsrutiner; träningsrelaterade kosttillskott;

    Sammanfattning : När sjöbefälsstudenter befinner sig på den fartygsförlagda praktiken innebär det begränsade möjligheter till fysisk aktivitet. Faktorer som långa arbetstimmar, dåligt väder och sömbrist kan påverka sjöbefälsstudenterna till sjöss. LÄS MER

  4. 4. Återkoppling av sjöpraktik : Hur sjökaptensstudenter upplever återkoppling av sjöpraktik

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Sjöfartshögskolan (SJÖ)

    Författare :Anna Karlsson; Joel Skoglund; [2014]
    Nyckelord :feedback; on-board practice; ship-based training; återkoppling; feedback; fartygsförlagd utbildning; sjöpraktik; praktik;

    Sammanfattning : Feedback is a tool that can be used to give students the confirmation of their accomplishments , helping them to increase understanding of the results of a performance and to alert students if change is required for future performance. Other studies and reports regarding clinical practice in education has shown that students feel that feedback has good impact on learning and positive effects such as enhanced self-confidence. LÄS MER

  5. 5. Teoretiskt och praktiskt lärande : På Sjöfartshögskolan i Kalmar

    Kandidat-uppsats, Sjöfartshögskolan, SJÖ

    Författare :Hampus Rosengren; Johan Sjöberg; [2012]
    Nyckelord :Ship based training; internship; Nautical Science Program 4years ; students; theoretical and practical learning; Fartygsförlag utbildning; verksamhetsförlag utbildning; fyraåriga sjökaptensprogrammet; studenter; teoretiskt och praktiskt lärande;

    Sammanfattning : Syftet: Vi har undersökt sambandet mellan teoretiskt och praktiskt lärande på det fyraåriga sjökaptensprogrammet vid Linnéuniversitetet. Vi inriktade oss på att undersöka huruvida teoretisk kunskap är en förutsättning för att förstaårsstudenterna skall kunna uppfylla förväntade studiemål för den första fartygsförlagda utbildningen. LÄS MER