Sökning: "showroom"

Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade ordet showroom.

  1. 1. Den maskulina motorbranschen och unga kvinnors möjligheter : Betydelser av genus i säljaryrket

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Åsa Kjörling; [2023]
    Nyckelord :masculinity; diversity; vehicles; women; workplace; equality; gender;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to provide an insight into the role of women in male dominated workplaces who sell recreational and other vehicles, and why there is so few women working in this area even though there are a lot of women using these kinds of vehicles. I have chosen cultural analytics as my staring point because it gives me the tools to problematize and put a light on the phenomena of women in male dominated workplaces and what can be done to further increase diversity within these workplaces. LÄS MER

  2. 2. Navigating the Third Dimension on the Web : User Experience of navigation models in three-dimensional non-immersive e-commerce showroom websites

    M1-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatik

    Författare :Tuva Persson; Pauline Wahle; [2023]
    Nyckelord :3d web; ux design; usability; user experience;

    Sammanfattning : With the increasing prevalence of websites that incorporate a third dimension into the scene, it is important to evaluate the usability of these virtual environments. This research contributes to existing knowledge of 3D navigation by exploring and evaluating the user experience of three navigation systems commonly used on three- dimensional websites: General Movement (Exploration), Targeted Movement (Search), and Specified Trajectory Movement. LÄS MER

  3. 3. Att inspirera och interagera: Utforskning av showroom-formatets värdeskapande aspekter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :August Åkesson; Christian Abdulahad; [2023]
    Nyckelord :Showrooming; Showroom-format; Värdeskapande; Värdesamskapande; Konsumentupplevelse; Butiksmiljö; Produktexponering; Köpprocess; Detaljhandel; Sällanköpsvaror; Foto-elicitation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Inledning: Denna studie undersöker förändringar i konsumtionsvanor till följd av digitaliseringen samt betonar behovet av anpassningsbara butiksformat. I synnerhet undersöks showroom-formatet och dess värdeskapande aspekter från konsumenternas perspektiv. LÄS MER

  4. 4. Hur kan Möbelföretag Arbeta för att Utvecklas med Digitaliseringen? : Hur kan showrooms och AR som tillägg till e-handel bidra till att företag inom möbelbranschen kan uppnå fördelar och utvecklas med digitaliseringen?

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Wilma Boberg; Lisa Henriksson; Sonja Blomstermo; [2023]
    Nyckelord :Detaljhandeln; möbelbranschen; digitalisering; e-handel; showrooms; Augmented Reality; AR; köpintentioner;

    Sammanfattning : Abstract Datum: 2023-01-12 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet. Författare: Sonja Blomstermo, Wilma Boberg, Lisa Henriksson  Titel: Hur kan Möbelföretag Arbeta för att Utvecklas med Digitaliseringen? Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: Detaljhandeln, möbelbranschen, digitalisering, e-handel, showrooms, Augmented Reality (AR), köpintentioner. LÄS MER

  5. 5. PPD-Analys med nattkyla och solavskärmning på bilhall i Nacka kommun

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Fabian Petersson; [2022]
    Nyckelord :Energi; Teknik;

    Sammanfattning : The modern society is completely relying on energy to function. A significant part of the energy is used tocool and heat buildings after its needs. In Sweden around 40 % of the energy is used in the residentialand service sector. To decrease this number, several measures are needed but these must notcompromise the comfort of the occupants. LÄS MER