Sökning: "showrooms"

Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade ordet showrooms.

  1. 1. Visions of Couture : Designing an Interactive System for Fashion

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Gianmarco Gradellini; [2023]
    Nyckelord :Interaction Design; Gesture Interaction; Embodied Interaction; Holography; Holographic illusions; Fashion; Couture;

    Sammanfattning : Visions of Couture is a project that explores the relationship between high fashion and technology. The aim of this work was to incorporate interactivity in a context, namely fashion, that has always been a pioneer in research and innovation but where interactive artefacts have so far had quite a marginal role. LÄS MER

  2. 2. Den maskulina motorbranschen och unga kvinnors möjligheter : Betydelser av genus i säljaryrket

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Åsa Kjörling; [2023]
    Nyckelord :masculinity; diversity; vehicles; women; workplace; equality; gender;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to provide an insight into the role of women in male dominated workplaces who sell recreational and other vehicles, and why there is so few women working in this area even though there are a lot of women using these kinds of vehicles. I have chosen cultural analytics as my staring point because it gives me the tools to problematize and put a light on the phenomena of women in male dominated workplaces and what can be done to further increase diversity within these workplaces. LÄS MER

  3. 3. Att inspirera och interagera: Utforskning av showroom-formatets värdeskapande aspekter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :August Åkesson; Christian Abdulahad; [2023]
    Nyckelord :Showrooming; Showroom-format; Värdeskapande; Värdesamskapande; Konsumentupplevelse; Butiksmiljö; Produktexponering; Köpprocess; Detaljhandel; Sällanköpsvaror; Foto-elicitation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Inledning: Denna studie undersöker förändringar i konsumtionsvanor till följd av digitaliseringen samt betonar behovet av anpassningsbara butiksformat. I synnerhet undersöks showroom-formatet och dess värdeskapande aspekter från konsumenternas perspektiv. LÄS MER

  4. 4. Exploring the Potential of Virtual Reality Shopping for Furniture : A Comparative Study with Web-based Retail

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för teknik och naturvetenskap

    Författare :Ludvig Erlander Klein; [2023]
    Nyckelord :Computer science; VR; Virtual Reality; Retail; Web shopping; User Experience; UX; Furniture shopping;

    Sammanfattning : Today there are two main ways of shopping; on a website or in a physical store, and each of them comes with its own benefits and downsides. A prototype for a store in virtual reality (VR) was created to take advantage of the unique aspects of VR, it created a shopping experience that is an improvement over web stores and has some advantages over physical stores too. LÄS MER

  5. 5. Hur kan Möbelföretag Arbeta för att Utvecklas med Digitaliseringen? : Hur kan showrooms och AR som tillägg till e-handel bidra till att företag inom möbelbranschen kan uppnå fördelar och utvecklas med digitaliseringen?

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Wilma Boberg; Lisa Henriksson; Sonja Blomstermo; [2023]
    Nyckelord :Detaljhandeln; möbelbranschen; digitalisering; e-handel; showrooms; Augmented Reality; AR; köpintentioner;

    Sammanfattning : Abstract Datum: 2023-01-12 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet. Författare: Sonja Blomstermo, Wilma Boberg, Lisa Henriksson  Titel: Hur kan Möbelföretag Arbeta för att Utvecklas med Digitaliseringen? Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: Detaljhandeln, möbelbranschen, digitalisering, e-handel, showrooms, Augmented Reality (AR), köpintentioner. LÄS MER