Sökning: "side selling"

Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden side selling.

  1. 1. A comparative study: How are European fast-fashion and high-end fashion brands adapting their marketing strategy for the Japanese market?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amanda Hansson; Tobias Stenström; [2023-06-28]
    Nyckelord :: luxury fashion; budget fashion; Japanese fashion; marketing mix; Japanese culture; consumer behavior;

    Sammanfattning : The study investigated how European fashion brands adapt their marketing strategies to the Japanese market. The culture in Japan differs from Europe, in which advertisements, commercials and other promotional tools risk getting misinterpreted or perceived as offensive. LÄS MER

  2. 2. Energiåtervinning av industriell spillvärme från kylvatten : En miljömässig och ekonomisk analys inom en stålindustri

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för ingenjörsvetenskap och fysik (from 2013)

    Författare :Felicia Pettersson; [2023]
    Nyckelord :Simulering; värmepump; värmeväxlare; ackumulatortank; Electro slag remelting; ljusbågsugn; överskottsvärme; fjärrvärme;

    Sammanfattning : Nästan 80 procent av den globala energitillförseln kommer från fossila källor, och behöver drastiskt minska. Industriell spillvärme är en energitillgång som blir allt attraktivare men är ofta lågtempererad, vanligtvis mellan 30°C och 100°C, genom att tillsätta en värmepump och låta värmen gå till fjärrvärmenätet blir ofta återbetalningstiden låg. LÄS MER

  3. 3. Off with the Offset: The Reshaping of Voluntary Carbon Market Post-Paris Agreement

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Shilin Wang; Arnachani Riaseta; [2022]
    Nyckelord :Paris Agreement; Voluntary Carbon Market; Carbon offsetting; Market-shaping; Market work;

    Sammanfattning : The 2015 Paris Agreement presented a fundamental disruption to the fabric of international carbon markets, while at the same time it has been increasing voluntary demand for carbon credits. As a result, voluntary carbon market (VCM) actors, particularly those producing and distributing carbon credits, are facing an intriguing dilemma. LÄS MER

  4. 4. The ethical price for dairy

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Animal Environment and Health

    Författare :Katrin Bauer; [2021]
    Nyckelord :animal ethics; dairy industry; Europe;

    Sammanfattning : In the 21st century people in modern society within Europe are used to go to a supermarket to buy groceries of daily need. Everything is easily available and affordable and barely anyone is aware of the production of their consumed goods, their origin and unpleasant side effects. LÄS MER

  5. 5. Valuation studies in practise: Consumers acquisition of secondhand clothing through online channels at Myrorna (Sweden)

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Ngan Phan; Priya Pradhan; [2021]
    Nyckelord :Secondhand clothes; consumer’s valuation; value device; online platform; secondhand retailers; firsthand retailers; Social Sciences;

    Sammanfattning : Textile industry is one of the most polluting industries in the world and fast fashion is the unsustainable practice that most consumers are following. Adopting the habit of purchasing secondhand goods can lead to a more sustainable life. LÄS MER