Sökning: "signe jernberg"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden signe jernberg.

  1. 1. “The Tip of The Iceberg” - Det dolda missnöjet : En kvalitativ studie kring icke-klagande kunders känslor och beteenden till följd av servicefel.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Sandra Ngene; Lisa Palola; [2019]
    Nyckelord :“The tip of the iceberg”; emotions; behavior; service recovery.; Dolt missnöje; känslor; beteende; återupprättning av servicefel.;

    Sammanfattning : Titel:“The Tip of The Iceberg” - Det dolda missnöjet. En kvalitativ studie kring icke-klagande kunders känslor och beteenden till följd av servicefel. LÄS MER

  2. 2. Kommunikationskanalernas betydelse vid förtroendeskapande inom CSR-kommunikation : Ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Stefan Janjic; Kristoffer Kejving; [2019]
    Nyckelord :CSR; kommunikation; förtroende; konsument; kanal;

    Sammanfattning : Titel: Kommunikationskanalernas betydelse vid förtroendeskapande inom CSRkommunikation- ett konsumentperspektiv Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Kristoffer Kejving och Stefan Janjic Handledare: Signe Jernberg, Peter Edlund och Jens Eklinder- Frick Datum: 2019 - September Syfte: Studiens syfte är att öka förståelsen för kommunikationskanalernas betydelse för en förtroendeingivande CSR-kommunikation mot konsumenter. Detta eftersom litteraturen inom CSR-kommunikation ofta fokuserar på egenskaper i kommunikationens meddelande för ett trovärdigt meddelande utan att lyfta fram vilka kanaler detta kan handla om. LÄS MER

  3. 3. Lyxvarumärkens identitetskris i digitaliseringen : En studie som skapar förståelse för hur varumärken hanterar olika logiker som samexisterar på marknaden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Josefin Eriksson; Josefine Gustafsson; [2019]
    Nyckelord :Varumärkesidentitet; Varumärken; Institutionella logiker; Konkurrerande logiker;

    Sammanfattning : Titel: Lyxvarumärkens identitetskris i digitaliseringen: en studie som skapar förståelse för hur varumärken hanterar olika logiker som samexisterar på marknaden. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. LÄS MER

  4. 4. Mellanchefens väg till arbetstillfredsställelse : En kvalitativ studie om hur arbetsdelegering, arbetsbeslutsgrad och arbetstillfredsställelse påverkar varandra sett från mellanchefens perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Joakim Delking; Jacob Kjessler; [2018]
    Nyckelord :Job Decision Latitude; Job Demands; Job Satisfaction; Middle level manager; Job Delegation; Arbetsbeslutsgrad; arbetsbelastning; arbetstillfredsställelse; mellanchefer; arbetsdelegering;

    Sammanfattning : Titel: Mellanchefens väg till arbetstillfredsställelse - En kvalitativ studie om hur arbetsdelegering, arbetsbeslutsgrad och arbetstillfredsställelse påverkar varandra sett från  mellanchefens perspektiv. Nivå: C-uppsats inom ämnet företagsekonomi Författare: Jacob Kjessler och Joakim Delking Handledare: Signe Jernberg och Kristina Mickelsson Datum: 2018 - maj Syfte: Inom företag finner vi mellanchefer, en anställd som befinner sig i mitten av organisationen med ledning och styrelse ovanför sig och anställda under sig. LÄS MER

  5. 5. Virtuell Kunskapsöverföring : En kvalitativ studie om hur intranätet möjliggör kunskapsöverföring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Filip Andersson; Marcus Fred; [2017]
    Nyckelord :Knowledge; knowledge management; knowledge transfer; intranet; Kunskap; kunskapshantering; kunskapsöverföring; intranät;

    Sammanfattning : Titel: Virtuell Kunskapsöverföring – En kvalitativ studie om hur intranätet möjliggör kunskapsöverföring. Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Filip Andersson och Marcus Fred Handledare: Daniella Fjellström och Signe Jernberg Datum: 2017 - Augusti Syfte: Syftet med den här studien är att skapa en ökad förståelse för hur anställda utnyttjar intranätet för att tillgodogöra sig kunskap genom kunskapsöverföring. LÄS MER