Sökning: "simulator lärande"

Visar resultat 11 - 15 av 18 uppsatser innehållade orden simulator lärande.

  1. 11. Minecraft i klassrummet : En kvalitativ studie om elevers och lärares upplevelser av Minecraft i undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Denny Dang; [2014]
    Nyckelord :Datorspel; Minecraft; Future City; undervisning; lärande; upplevelser; sociokulturell teori;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to investigate pupils' and teachers' experiences of using the simulator computer game Minecraft in connection with the Swedish school competition Future City. The study examines how students (ages 14-15) and teachers have experienced the use of Minecraft, what the students have learned in relation to everyday education and the different forms of education during Future City and also examine which patterns that exists in the experiences of the students, with personal interest of and knowledge of Minecraft as a benchmark. LÄS MER

  2. 12. "Lets Play!" : En studie av kunskapsöverföring mellan digitala spel och musikinstrument.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Daniel Polgar; Lee Kåberg; [2014]
    Nyckelord :Music games; learning in games; educational games; children; games for kids; semiotic domains; digital games; rhythm games; music simulator.; Musikspel; lärande i spel; pedagogiska spel; barn; barnspel; semiotiska domäner; digitala spel; rytmspel; musiksimulator;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis was to examine if users of digital music games may acquire skills from the games that may be of use in learning to play a real instrument, that is a non-digitally simulated instrument like an acoustic piano. We have used Gee’s theory regarding a possible interconnection between different semiotic domains, and how this connection may enable a transfer of skills between related domains. LÄS MER

  3. 13. LMSim, cacheminnessimulator för utbildningssyfte

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Magnus Koch; Leonid Sibirzeff; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Cache simulator is a tool to increase the understanding of a cache memory. Therefore cache memory simulation is included in the course Computer Engineering IS1200 at the Royal Institution of Technology. The purpose of this project is to develop a cache memory simulator for education. LÄS MER

  4. 14. Erfarenhetsöverföring inom markarenan med stöd av simulatorteknik : En studie av StriSimPC

    Kandidat-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Jens Lindh; [2012]
    Nyckelord :StriSimPC; Lessons Learned process; transfer of experience; modelling; simulation; VBS2.; StriSimPC; Erfarenhetshantering; erfarenhetsöverföring; Lessons Learned; modellering; simulering; VBS2.;

    Sammanfattning : One of the main tasks of the Swedish Armed Forces over the past few years has been International assignments, which increased the importance of the Lessons Learned process. Methods of simulator training with computers have become more frequent and the technical ability to collect digital data from sensors has been developed as well. LÄS MER

  5. 15. - De e bara å köra : Lärande i fysisk miljö och simulator

    Master-uppsats, Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Jeanette Fyhr; [2011]
    Nyckelord :Situerat lärande; erfarande; simulator; trafik; interaktion; handling; artefakt;

    Sammanfattning : Denna studie handlar om lärande på ett yrkesgymnasium där de utbildar sig till lastbilschaufförer och där de varierande tränar i simulator och fysisk trafik. De tränandes erfarande i de olika lärsituationerna har undersökts ur ett sociokulturellt perspektiv genom kvalitativ metod. LÄS MER