Sökning: "simultaneous language learning"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden simultaneous language learning.

  1. 1. En studie om fritidsverksamhetens roll i arbetet med Flerspråkighet, identitet samt modersmål

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Nivin El Masri; Sagal Mohamud Mohammed; [2020]
    Nyckelord :Multilingualism; Translanguaging; Native language; Identity; Flerspråkighet; Translanguaging; Modersmål; Identitet;

    Sammanfattning : We want to investigate what language norms prevail in leisure centers and how these affect current multilingualism and mother tongue. We will touch on the translanguaging method and consider whether it can be implemented in the leisure center business. LÄS MER

  2. 2. L’enseignement du vocabulaire : Une recherche sur des méthodes utilisées par des professeurs de FLE en Suède pour enseigner le nouveau vocabulaire aux lycéens

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Sivi Järvinen; [2018]
    Nyckelord :Enseignement du vocabulaire; apprentissage du vocabulaire; FLE; stratégies langagières; méthodes d’enseignement;

    Sammanfattning : This essay aims to explain how teachers of FLE (French: French as a foreign language) teach new vocabulary to students in upper secondary school. In other words, the focal point of this investigation is to clarify which methodsthe teachers use when they explain new vocabulary in a classroom context and how they can support the students’ vocabulary acquisition. LÄS MER

  3. 3. Motivation och simultanspråkinlärning : En studie av nyanlända elevers motivation och lingvistiska självförtroende i SVA och engelska

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Svenska som andraspråk

    Författare :Max Gullberg; [2018]
    Nyckelord :simultaneous language learning; immigrant students; Swedish; English; motivation; Gardner; Lambert; linguistic self-confidence; Dörnyei.;

    Sammanfattning : This essay investigates the motivation of newly-arrived immigrant students, in the Swedish upper secondary school system, in connection with their simultaneous studies of the Swedish and English language. The essay investigates the students’ motivation as well as their linguistic self-confidence during their simultaneous studies. LÄS MER

  4. 4. El Sistema : Centrum för informellt lärande

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Annika Olausson; [2016]
    Nyckelord :Sundbyberg; Skola; Integration; Musikskola; Språkskola; Kvarteret Kronan;

    Sammanfattning : El Sistema - Centrum för informellt lärande är en pedagogisk miljö som syftar till språkutveckling och integrering av människor som kommer nyanlända till Sverige. Sverige har ett stort mottagande av människor på flykt från krig och konflikter vilket ställer stora krav på att skapa en trygg och välkomnande stad. LÄS MER

  5. 5. Motivational strategies in Chinese mother tongue teaching for simultaneous bilinguals

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Mian Wang; [2016]
    Nyckelord :bilingualism; Chinese; mother tongue; motivation; motivational strategy; simultaneous bilingual;

    Sammanfattning : Given the perception that it lacks differentiated study for distinct linguistic varieties under the general discussion of mother tongue tuition, this study is devoted to the Chinese mother tongue education in Sweden. It aims to better understand the motivational issues in the Chinese mother tongue learning for Swedish-Chinese simultaneous bilinguals from the teachers’ perspective. LÄS MER