Sökning: "sin firms"

Visar resultat 16 - 20 av 404 uppsatser innehållade orden sin firms.

  1. 16. Hur påverkar rotation av revisionspartner kommunikationen av Särskilt Betydelsefulla Områden i revisionsberättelsen? : En kvantitativ studie om samband mellan revisionspartnerrotation och Särskilt Betydelsefulla Områden för bolag på Stockholmsbörsen

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Jonathan Claesson; Nataliia Farafonova; [2023]
    Nyckelord :Audit partner rotation; Key Audit Matters; Critical Audit Matters; Revisionspartnerrotation; Särskilt Betydelsefulla Områden;

    Sammanfattning : Bakgrund: I samband med införandet av ISA 701 och EU direktiv 537/2014 år 2016 materialiserades omfattande förändringar för revisionspraxis gällande revisionsberättelsens innehåll och långvariga klientrelationer. Trots att dessa förändringar implementerades samtidigt har vi identifierat utrymme att fördjupa förståelsen på vilket vis ISA 701 och EU direktiv 537/2014 påverkar varandra i hur informationen i revisionsberättelsen påverkas av revisionspartnerrotation. LÄS MER

  2. 17. The progression towards data-driven manufactu : A case study of four Swedish factories

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Isak Draganovic; Mohammad Mahmoudi; [2023]
    Nyckelord :Data-driven manufacturing; M2DDM; Maturity Model for Data-Driven Manufacturing; Industry 4.0; Smart factories; Digital technologies; Data-driven tillverkning; M2DDM; Maturity Model for Data-Driven Manufacturing; Industri 4.0; Smarta fabriker; Digitalateknologier;

    Sammanfattning : Today’s technologies, such as Artificial Intelligence, Internet of Things and Digitals twins, have made data very valuable for most industries. The manufacturing industry is not exempted from this fact. LÄS MER

  3. 18. The Impact of Data-Sharing Technology on Farmers’ Sustainability Work : a study of Arla’s climate calculation tool

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Annie Emilsson; Martin Fornander; [2023]
    Nyckelord :Data-sharing; Sustainability; Sustainable Agriculture; Agricultural Data; Arla Foods; Triple Bottom Line; Sustainability Reporting; Benchmarking;

    Sammanfattning : The food industry and agriculture are facing pressure to implement sustainable processes and reduce environmental impact while meeting the needs of a growing population. The European Union has adopted the new Corporate Sustainability Reporting Directive, putting pressure on corporations to adopt more sustainable practises and become more sustainable. LÄS MER

  4. 19. Sustainable value creation : A case study of a Professional Service Firm

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Alexandra Kapsalis; Andreas Rosén; [2022]
    Nyckelord :sustainability; value creation; multiple stakeholders; professional service firm; competitiveness; first mover advantage; hållbarhet; värdeskapande; flera intressenter; professionella tjänsteföretag; konkurrensfördelar; först på marknaden;

    Sammanfattning : Today, sustainability has become a central part of every recent global agenda. As the world is establishing a more sustainable path, professional service firms have started setting up new targets and goals to meet the changing demands and regulations of governments, societies, and investors. LÄS MER

  5. 20. Evaluating Brand Perception Regarding Sustainability through Digital Marketing

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Amber Javed; [2022]
    Nyckelord :digital marketing; social media; sustainability; climate change; online media; marketing campaign; fashion brands; brand management; consumer behaviour; brand loyalty; brand image; carbon footprints;

    Sammanfattning : This study evaluates the effect of sustainable business practices on brand perception. Digital marketing is a vital tool for any business, and sustainability is a significant element in brand management and marketing. LÄS MER