Sökning: "sin firms"

Visar resultat 21 - 25 av 404 uppsatser innehållade orden sin firms.

  1. 21. Visualizing potential for improvements in the information flow for road haulages : Exploratory case study on two Swedish road haulage firms

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Yones Khateeb; Mahmoud Atta; [2022]
    Nyckelord :Information flow; communication channels; haulage operation; inefficiency; root causes; Informationsflöde; kommunikationskanaler; vägtransportföretag åkeri ; Ineffektivitet; rotorsaker;

    Sammanfattning : Background: The understanding of the inefficiencies that the road haulages suffer from is more important than ever, specifically in today's society where the environmental problems and technological development are rapidly increasing. The perception of the inefficiencies could support road haulage firms to improve their operations. LÄS MER

  2. 22. Hur kan digital transformation i Professional Service Firms organiseras och skapa värde?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Lova Lindman; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Hur kan digital transformation i Professional Service Firms organiseras och skapa värde?   Syfte:  Syftet med den här studien är att undersöka hur digital transformation organiseras i Professional Service Firms, PSFs, med hänsyn till värdeskapande. Studien förväntas svara på hur organisationsprocesser och affärsmodeller kan förändras med den digitala transformationen samt hur digital transformation kan optimeras för att skapa värde inom företaget. LÄS MER

  3. 23. En analys av hur svenska modeföretag arbetar med transparens av sin värdekedja : I kommunikation mot slutkonsument

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Michaela Johansson; Lova Carlsson; [2022]
    Nyckelord :Transparency; textile value chain; end consumer; communication; producer responsibility; sustainability; textile industry; slow fashion; Transparens; textila värdekedjan; slutkonsument; kommunikation; producentansvar; hållbarhet; textilindustri; slow fashion;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur svenska modeföretag arbetar med transparens av sin värdekedja för att kommunicera de sociala- och miljömässiga avtryck som verksamheten medför. Studiens resultat kan förhoppningsvis bidra till ökad kunskap om hur trovärdighet och tydlighet kan uppnås/användas för att förbättra kommunikationen från företag till konsument. LÄS MER

  4. 24. Styrning på mäklarkontor : Att förstå hur styrning används på mäklarkontor för att främja ryktet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Peter Udvary; Sebastian Särnblom; [2022]
    Nyckelord :Mäklare; Mäklarkontor; Verksamhetsstyrning; Styrning; Rykte;

    Sammanfattning : Titel: Styrning på mäklarkontor Undertitel: Att förstå hur styrning används på mäklarkontor för att främja ryktet Forskningsfråga: Hur styr fastighetsmäklarkontor sina medarbetare för att främja ett gott rykte?  Översikt: Ryktet är en väsentlig del för fastighetsmäklare med tanke på deras konstanta interagerande med kunder. Således är fastighetsmäklarkontor beroende av att deras fastighetsmäklares rykte. LÄS MER

  5. 25. Företagsspecifika riskpremier : En redogörelse för hur svenska analytikerhus och banker jobbar med ytterligare avkastningskrav

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Christoffer Schüler; Victor Tubérus Liljekvist; [2022]
    Nyckelord :Firm-specific risk premiums; CAPM; WACC; Company Valuation; Bias; Additional required rate of return; Företagsspecfika riskpremier; CAPM; WACC; Företagsvärdering; Bias; Ytterligare avkastningskrav;

    Sammanfattning : Bakgrund: Analytikerhus och banker har i dagsläget en betydande roll för värderingen av företag och allmänhetens investeringsbeslut som följer dessa aktörers råd. Oavsett värderingsmetod så har analytikern en stor frihet i värderingsprocessen och det finns mycket möjligheter för subjektiva bedömningar och antaganden. LÄS MER