Sökning: "singaporemodellen"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade ordet singaporemodellen.

  1. 1. Differentiering av matematikundervisning genom läromedlet Singma

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Olivia Olsson; Mathilda Gustafsson; [2024]
    Nyckelord :beredskap; differentiering; intresse; lärandeprofil; matematikundervisning; Singaporemodellen; Singma;

    Sammanfattning : Att i sin undervisning uppnå att elevernas behov tillgodoses och att de ges förutsättningar för ett effektivt och optimalt lärande kan ses som en utmaning. Ett sätt att arbeta med det är att välja ett läromedel som stöttar läraren i det arbetet. LÄS MER

  2. 2. Singaporemodellen : Lågstadieelevers uppfattning om undervisningsmodellen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Matematik

    Författare :Sophie Westlin; [2023]
    Nyckelord :Elevers uppfattning; individanpassning; inlärningsstilar; matematikundervisning; Singaporemodellen.;

    Sammanfattning : Syftet med examensarbetet är att synliggöra elevers uppfattning av Singaporemodellen. Metoden som examensarbetet har använt är att intervjua elever samt att en observation har utförts för att kunna synliggöra om det som framkommer i intervjuerna återspeglas i undervisningen med Singaporemodellen. LÄS MER

  3. 3. Blockmodellen : En studie om elevers användande av Blockmodellen i problemlösning.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Matematikdidaktisk forskning

    Författare :Julia Nordheim; [2023]
    Nyckelord :Bar Model; problem solving; Singapore model; mathematics; primary school; Blockmodellen; problemlösning; Singaporemodellen; matematik; grundskola;

    Sammanfattning : Blockmodellen är en visuell problemlösningsstrategi som kommer från Singapore och som används för att lösa matematiska problemlösningsuppgifter. Modellen används i allt fler svenska skolor men trots det saknas svensk forskning inom området. LÄS MER

  4. 4. Singaporemodellen : En kvalitativ studie om lärares uppfattningar om hur Singaporemodellen påverkar elevernas motivation och intresse för matematikämnet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Matematik

    Författare :Emelie Östling; [2023]
    Nyckelord :delaktighet; intresse; kreativitet; motivation; Singaporemodellen; socialt samspel;

    Sammanfattning : Syftet med studien avser att undersöka grundskollärares uppfattning kring skillnader mellan traditionell matematikundervisning och Singaporemodellens undervisningssätt och hur denna modell påverkar elevers intresse och motivation för matematikämnet. Detta gjordes iform av en kvalitativ intevjumetod för att ta del av lärares erfarenheter och åsikter kring deras upplevelser angående skillnader i undervisningsmodellerna samt hur elever påverkas av motivation. LÄS MER

  5. 5. Lärares uppfattningar om bytet från traditionell matematikundervisning till TRR- och Singaporemodellen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Betty Esteves; Cindy Söderlund; [2022]
    Nyckelord :Matematikbok; matematikundervisning; matematikundervisning utan läromedelsbok; Singaporemodellen; TRR; Tänka; resonera räkna;

    Sammanfattning : Många skolor i Sverige gör stora satsningar i matematik då man ser brister i resultaten.  Satsningarna på matematiken ser olika ut från kommun till kommun. LÄS MER