Sökning: "singing lessons"

Visar resultat 1 - 5 av 56 uppsatser innehållade orden singing lessons.

  1. 1. Songs influence on vocabulary and language acquisition in the EFL classroom : Sångers inflytande på ordförådd och språkinlärning i Engelska som främmnade språk

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Olivia Kronvall; Johanna Grandin; [2024]
    Nyckelord :EFL English as a foreign language ; ESL English as a second language ; Vocabulary; Language acquisition; Communicative tools; Singing of songs; Young Learners;

    Sammanfattning : This paper explores the impact of incorporating songs in the English classroom and will focus on young student’s development of vocabulary and language acquisition. The aim is more driven towards singing, and how that can be a beneficial communicative tool for young language learners in a Swedish context. LÄS MER

  2. 2. "Musiken ligger i dvala" : En fenomenografisk studie av elevers uppfattningar av fenomenet notläsning i musikklass med körprofil i svensk grundskola

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Tobias Bennsten; [2024]
    Nyckelord :Reading music; music school; choir singing; choir profile; phenomenography; ear training; inner hearing; Notläsning; musikklass; körsång; körprofil; fenomenografi; gehör; inre hörande;

    Sammanfattning : Syftet med detta självständiga arbete är att bidra med mer kunskap om hur grundskoleelever i musikklass med körprofil i Sverige uppfattar fenomenet notläsning. I bakgrundskapitlet presenteras en kort historik över notskriftens historia, en redogörelse för musikklassen som fenomen samt definitioner av termer som används i detta arbete. LÄS MER

  3. 3. Övningsmotivation : En kvalitativ studie om hur fem musiklärare på gymnasiet uppfattar sina elevers övningsmotivation i individuella instrument- och sånglektioner

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Cim Frode; [2023]
    Nyckelord :Motivation; motivation strategies; music teachers; secondary school; intrinsic and extrinsic motivation; motivation pyramid; Motivation; motivationsstrategier; musiklärare; gymnasiet; inre och yttre motivation; motivationspyramid;

    Sammanfattning : Den här studien fokuserar i första hand på att skapa förståelse kring hur musiklärare på gymnasiet upplever sina elevers övningsmotivation i individuella instrument- och sånglektioner. I andra hand riktar den in sig på att lyfta fram vilka motivationsverktyg musiklärare använder sig utav för att främja övning mellan individuella instrument- och sånglektioner. LÄS MER

  4. 4. "Varenda ton vi tar är ju personlig" - En intervjustudie om personligt uttryck i sångundervisning på gymnasiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Hilda Axelsson; Alma Fridolfsson; Marcela Ivsinovic; [2023]
    Nyckelord :Musikpedagogik; personligt uttryck; röst; sångteknik; sångundervisning; utbildningsvetenskap; educational science; music education; personal expression; singing lessons; vocal technique; voice; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : Personligt uttryck har alltid varit viktigt för oss när vi sjunger och som blivande sånglärare vill vi att arbetet med personligt uttryck ska bli en naturlig del av vår egen sångundervisning. Syftet med denna studie är att undersöka begreppet personligt uttryck ur ett sånglärarperspektiv för att ta reda på hur sånglärare tolkar och beskriver sitt arbete med begreppet på gymnasiet. LÄS MER

  5. 5. Från mimande till hörd: En aktionsforskningsstudie om icke-sångares sångliga självbild

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Tilda Sventorp; Josefine Aronsson; [2022]
    Nyckelord :Musikalisk bakgrund; Musikalitet; Självbild; Sångförmåga; Sångundervisning; Utbildningsvetenskap; Musikpedagogik; Musical background; Musicality; Self-image; Singing ability; Singing lessons; Educational science; Music education; Performing Arts; Social Sciences;

    Sammanfattning : We who have written this study love to sing. Singing is a part of our everyday life and is a great source of joy. We have both come across people who do not have the same positive relationship towards singing as we have. Therefore, we wanted to investigate what could be the reason behind this more negative approach towards singing. LÄS MER