Sökning: "sinnen laboration"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden sinnen laboration.

  1. 1. Vikten av praktiskt lärande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Aya El Moukeffes; Hind El Moukeffes; [2021]
    Nyckelord :Experiential learning; Hands-on science; Laboration; Praktiskt arbetssätt; Utomhuspedagogik;

    Sammanfattning : Den presenterade studien framställer ett sätt att definiera praktiskt arbete, vidare, undersöks och beskrivs inlärningsmetoderna hands-on science och experiential learning, samt presenteras vilka kopplingar dessa begrepp kan ha med praktisktarbete. Arbetet redogör även för hur man kan använda sig av inlärningsmetoderna med syftet av att skapa en undervisning där elever får chansen att använda sinnen, fysiska modeller, naturen och konkreta objekt, allt för att uppleva naturvetenskap på förstahand. LÄS MER

  2. 2. Datorstött lärande på gymnasieskolan inom naturvetenskapliga ämnen : med speciell betoning på kemididaktiken.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för teknik och design

    Författare :Bjarni Bjarnason; [2006]
    Nyckelord :Kemi; animering; simulering; grafik; dator; virtuell laboration; undervisning;

    Sammanfattning : Elever upplever allt som oftast svårigheter med den naturvetenskapliga undervisningen som ofta upplevs som abstrakt och overklig. De förklaringsmodeller som har beskrivits kring detta är att eleverna har svårigheter med att växla mellan makro (det man ser med ögat) och mikro (molekylär värld). LÄS MER

  3. 3. Det undersökande förhållningssättet i matematikundervisningen : En undersökning av läromedel för årskurs 6 i Sverige och Danmark

    Kandidat-uppsats, Lärarutbildningen

    Författare :Zanne Kilden; [2006]
    Nyckelord :Matematikdidaktik; undersökande förhållningssätt; läromedel; Danmark; laboration; inlärningsstilar;

    Sammanfattning : Denna C-uppsats utgår i från den omfattande debatten i samhället om elevernas matematikkunskaper i dagens skola. Arbetet har i hög grad motiverats av Skolverkets kvalitetsgranskning ’Lusten att lära’ från 2003, som har visat att matematikundervisningen i Sverige många gånger domineras av läroboken och saknar variation, kreativitet, aktivitet och att appellera till flera sinnen. LÄS MER