Sökning: "sinnesmarknadsföring"
Visar resultat 11 - 15 av 129 uppsatser innehållade ordet sinnesmarknadsföring.
11. EN BUFFÉ AV OLIKA SINNEN : - När sinnesmarknadsföring på köpcentrum slår slint
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Genom åren har köpcentrum skiftat fokuset från att enbart skapa ett köp- och sälj scenario, till en mer gynnsam atmosfär, där kunderna kan umgås och skapa unika upplevelser. Köpcentrum strävar efter att stå ut bland sina konkurrenter och förse sina kunder med olika utbud av produkter och tjänster. LÄS MER
12. “Ett kvarter, inte ett köpcentrum” : En fallstudie om könsskillnader inom sinnesmarknadsföring på Giraffen i Kalmar
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Sinnesmarknadsföring är en viktigt aspekt för organisationer och påverkar alla människor medvetet eller undermedvetet. Studien fokuserar på tre sinnen, syn, doft och hörsel kopplat till den traditionella könsuppdelningen. Syftet är att kartlägga sinnesmarknadsföring på ett köpcentrum i Kalmar med namn Kvarteret Giraffen. LÄS MER
13. Stävan efter känslan : Ökad upplevelseekonomi genom interaktiva & fysiska omgivningsdimensioner i servicelanskapet
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Vikten av de fysiska och interaktiva omgivningsdimensionerna i servicelandskapet på livsstilshotell har omvärderats. Bakgrunden till detta beror på det pågående skifte som fortgått under en längre tid av den varudominanta logiken till den servicedominanta logiken. LÄS MER
14. Sinnesmarknadsföring och hamburgerrestauranger : En studie av Diné Burgers, Burger Love och Bastard Burgers i Örebro
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
15. Idrottsevenemangets påverkan och betydelse : En kvalitativ studie om gemensamt värdeskapande på idrottsevenemang
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : The purpose of the study is to investigate how value is created in the relationship between company and consumer. Create an understanding of how value creation occurs between sports associations and visitors through sensory marketing and service logic. LÄS MER