Sökning: "sinnesmarknadsföring"

Visar resultat 11 - 15 av 129 uppsatser innehållade ordet sinnesmarknadsföring.

  1. 11. EN BUFFÉ AV OLIKA SINNEN : - När sinnesmarknadsföring på köpcentrum slår slint

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jonas Fransson; Sanella Osmic; Becky Otabor; [2020]
    Nyckelord :Sensory marketing; disadvantages; negative shopping experience; five senses; mall sensory marketing; Sinnesmarknadsföring; nackdelar; negativ shoppingupplevelse; fem sinnen; sinnesmarknadsföring på köpcentrum;

    Sammanfattning : Genom åren har köpcentrum skiftat fokuset från att enbart skapa ett köp- och sälj scenario, till en mer gynnsam atmosfär, där kunderna kan umgås och skapa unika upplevelser. Köpcentrum strävar efter att stå ut bland sina konkurrenter och förse sina kunder med olika utbud av produkter och tjänster. LÄS MER

  2. 12. “Ett kvarter, inte ett köpcentrum” : En fallstudie om könsskillnader inom sinnesmarknadsföring på Giraffen i Kalmar

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Robin Gustavsson; Emil Jacobsen; Gabriel Thomasson; [2020]
    Nyckelord :Sensory marketing; gender; sight; scent; hearing; congruence; Sinnesmarknadsföring; kön; syn; doft; hörsel; kongruens;

    Sammanfattning : Sinnesmarknadsföring är en viktigt aspekt för organisationer och påverkar alla människor medvetet eller undermedvetet. Studien fokuserar på tre sinnen, syn, doft och hörsel kopplat till den traditionella könsuppdelningen. Syftet är att kartlägga sinnesmarknadsföring på ett köpcentrum i Kalmar med namn Kvarteret Giraffen. LÄS MER

  3. 13. Stävan efter känslan : Ökad upplevelseekonomi genom interaktiva & fysiska omgivningsdimensioner i servicelanskapet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Claire Schlichter; Malin Lind; [2020]
    Nyckelord :Servicescape; experience economy; physical environment dimensions; interactive environmental dimensions; sensory marketing; lifestyle hotels; emotional reactions; Servicelandskap; upplevelseekonomi; fysiska omgivningsdimensioner; interaktiva omgivningsdimensioner; sinnesmarknadsföring; livsstilshotell; emotionella reaktioner;

    Sammanfattning : Vikten av de fysiska och interaktiva omgivningsdimensionerna i servicelandskapet på livsstilshotell har omvärderats. Bakgrunden till detta beror på det pågående skifte som fortgått under en längre tid av den varudominanta logiken till den servicedominanta logiken. LÄS MER

  4. 14. Sinnesmarknadsföring och hamburgerrestauranger : En studie av Diné Burgers, Burger Love och Bastard Burgers i Örebro

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Simon Andersson; Markus Englund; Love Eriksson; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 15. Idrottsevenemangets påverkan och betydelse : En kvalitativ studie om gemensamt värdeskapande på idrottsevenemang

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jakesevic Antonio; Karlsson John; Rosén Adam; [2020]
    Nyckelord :Marknadsföring; Värdeskapande; Upplevelse; Sinnesmarknadsföring; Servicelogik; Coronapandemi; Idrottsförening; Publik; SHL;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to investigate how value is created in the relationship between company and consumer. Create an understanding of how value creation occurs between sports associations and visitors through sensory marketing and service logic. LÄS MER