Sökning: "sinnesmarknadsföring"
Visar resultat 6 - 10 av 129 uppsatser innehållade ordet sinnesmarknadsföring.
6. Artist och Influencer? : En kvalitativ studie om artister och deras möjlighet att implementera influencer marketing i sin marknadsföring
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Research shows that influencer marketing is an effective way to market on social media. Scientists argue that consumers rely on influencers to help them decide on their purchases and guide them through the whole process. In a world where everyone can become an artist, it can be a struggle to stand out among the crowd. LÄS MER
7. Tillämpning av sinnesmarknadsföring vid e-handel : En studie gällande hur sinnesmarknadsföring tillämpas vid e-handel samt hur fenomenet uppfattas av konsumenter
Kandidat-uppsats, Södertörns högskolaSammanfattning : The aim of the bachelor’s thesis is to examine how sensory marketing is applied in e-commerce. It is also of the bachelor’s interest to examine whether the consumer perceives the application of the term in e-commerce. LÄS MER
8. Sinnesmarknadsföring : En kvalitativ undersökning om hur hotell i Kalmar län arbetar med positiva upplevelser.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Previous research shows that new strategies are currently needed to reach consumers on an emotional level. Theories claim that sensory marketing is the most effective method for companies to achieve customer loyalty and profitability. LÄS MER
9. Audiovisuella sensationer i den digitala tidsåldern : En kvalitativ studie om hur artister använder audiovisuell media i sin kommunikation
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : En kombination av ljud och bild, audiovisuell media, har under en längre tidsperiod varit ett sätt att skapa uppmärksamhet kring en artist. Den teknologiska utvecklingen har förbättrat de audiovisuella verktygen och gjort de mer tillgängliga. LÄS MER
10. Livsmedelsbutiker kan stimulera kundens fem sinnen för att skapa högre köpintention
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Dagligvaruhandeln står inför nya utmaningar då kundernas köpbeteende förändras i och med en ökad e-handel. Därför är det viktigt att butiker har ett nytt tankesätt gällande marknadsföring och hur de kan påverka kunderna i butik. LÄS MER