Sökning: "sinnesmarknadsföring"

Visar resultat 6 - 10 av 129 uppsatser innehållade ordet sinnesmarknadsföring.

  1. 6. Artist och Influencer? : En kvalitativ studie om artister och deras möjlighet att implementera influencer marketing i sin marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Julhia Sahlander; Lovisa Samuelsson; [2021]
    Nyckelord :Artist; Musikbranschen; Influencer; Influencer marketing; Samarbeten; Personligt varumärke; Sinnesmarknadsföring;

    Sammanfattning : Research shows that influencer marketing is an effective way to market on social media. Scientists argue that consumers rely on influencers to help them decide on their purchases and guide them through the whole process. In a world where everyone can become an artist, it can be a struggle to stand out among the crowd. LÄS MER

  2. 7. Tillämpning av sinnesmarknadsföring vid e-handel : En studie gällande hur sinnesmarknadsföring tillämpas vid e-handel samt hur fenomenet uppfattas av konsumenter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola

    Författare :Clara Jakobsson; Vanessa Masso; [2021]
    Nyckelord :sensory marketing; visual sense; auditory sense; marketing; e-commerce; brand; color; brand meaning; customer experience; sinnesmarknadsföring; synsinnet; hörselsinnet; marknadsföring; e-handel; varumärke; färg; varumärkets betydelse; kundupplevelse;

    Sammanfattning : The aim of the bachelor’s thesis is to examine how sensory marketing is applied in e-commerce. It is also of the bachelor’s interest to examine whether the consumer perceives the application of the term in e-commerce. LÄS MER

  3. 8. Sinnesmarknadsföring : En kvalitativ undersökning om hur hotell i Kalmar län arbetar med positiva upplevelser.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Malin Andersson; Alva Nimeryd; [2021]
    Nyckelord :Sensory marketing; the five senses; service escape; brand image; consumer experiences; value.; Sinnesmarknadsföring; sinnen; varumärkesimage; konsumentupplevelser; servicelandskap; värde.;

    Sammanfattning : Previous research shows that new strategies are currently needed to reach consumers on an emotional level. Theories claim that sensory marketing is the most effective method for companies to achieve customer loyalty and profitability. LÄS MER

  4. 9. Audiovisuella sensationer i den digitala tidsåldern : En kvalitativ studie om hur artister använder audiovisuell media i sin kommunikation

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Johan Björkgren; [2021]
    Nyckelord :Sensory Marketing; sensory interplay; congruency; consumer experience; brand identity; artist; music; social media; audio-visual media; communication; Sinnesmarknadsföring; sinnens samspel; kongruens; konsumentupplevelse; varumärkesidentitet; artist; musik; sociala medier; audiovisuell media; kommunikation;

    Sammanfattning : En kombination av ljud och bild, audiovisuell media, har under en längre tidsperiod varit ett sätt att skapa uppmärksamhet kring en artist. Den teknologiska utvecklingen har förbättrat de audiovisuella verktygen och gjort de mer tillgängliga. LÄS MER

  5. 10. Livsmedelsbutiker kan stimulera kundens fem sinnen för att skapa högre köpintention

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Caroline Cederblad; Emma Karlsson; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Dagligvaruhandeln står inför nya utmaningar då kundernas köpbeteende förändras i och med en ökad e-handel. Därför är det viktigt att butiker har ett nytt tankesätt gällande marknadsföring och hur de kan påverka kunderna i butik. LÄS MER