Sökning: "sinnesuttryck"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet sinnesuttryck.
1. Sinnesmarknadsföring : En studie om hur IKEA tillämpar sinnesstimuli i sin framställning
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Syfte Studien syftar till att undersöka hur IKEA praktiskt använder sinnesstimuli för att påverka konsumenternas köpbeteenden och redogöra vilka utmaningar företag kan stå inför vid applicering av sinnesmarknadsföring. Metod Uppsatsen har en kvalitativ forskningsstrategi och ett induktivt angreppssätt. LÄS MER
2. Sinnenas betydelse för varumärkesposition : En fallstudie av FIKAs strategiska position på den amerikanska marknaden.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbete, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet, kurskod 2FE73E, VT 2015. Författare: Marie Carlsson Handledare: Martin Amesteus Titel: Sinnenas betydelse för varumärkesposition- En fallstudie av FIKAs strategiska position på den amerikanska marknaden. LÄS MER
3. Sinnesmarknadsföring : Ge liv åt ditt varumärke!
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Sammanfattning Sinnesmarknadsföring - Ge liv åt ditt varumärke! Frågeställning: Hur stärker företag sitt varumärkeskapital genom sinnesmarknadsföring? Syfte: Syftet med uppsatsen är att vi vill lyfta upp samt belysa det relativt nya begreppet sinnesmarknadsföring. Genom att studera hur olika företag i Sverige och Brasilien inom olika branscher arbetar med sinnena, med utgångspunkt i teorin, vill vi bidra med ökad kunskap inom ämnet och om hur sinnena praktiskt kan användas för att stärka varumärket. LÄS MER
4. Sinnesmarknadsföring : Servicelandskapets konkurrensmedel inom modebranschen
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Hur använder klädföretag sinnesmarknadsföring som konkurrens-medel i sitt servicelandskap? Syfte Studera mer ingående och skapa en förståelse för hur sinnesmark-nadsföring appliceras i servicelandskap hos detaljhandlare i mo-debranschen som ett konkurrensmedel samt hur de kan förmedla en konsumentupplevelse. Metod Studien bygger på en kvalitativ metodik med deduktiv ansats samt ostrukturerade intervjuer och dolda observationer. LÄS MER
5. Att attrahera de mänskliga sinnenaför att stärka ett varumärke : En studie kring användning, möjligheter och risker med sinnesmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Industriell marknadsföring och industriell ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med den här studien är att undersöka hur reklambyråer strategiskt tänker och praktiskt användersig av syn, hörsel, lukt, smak och känsel i marknadsföring av sina kunders varumärken samt undersöka vilka möjligheter och risker som finns med sinnesmarknadsföring. Metod: Studien följer den hermeneutiska vetenskapsinriktningen och har genomförts utifrån en kvalitativmetodansats där litteraturstudier och intervjuer genomförts. LÄS MER